Inför Eurovision del 2

Första inlägget hittar ni här!

De 6 första bidragen är de sista ur delfinal 1 och de 4 sista ur delfinal två! (Uph, förvirrande mening).

1. Vitryssland – Alyona Lanskaya – Solayoh
Usch fy. Förtjänar inte en endaste Loreen.


loreen0

2. Moldavien – Aliona Moon – A million – O Mie
Här försöker vi med allt! Vi klär ut artisten till älva, ljusspel på klänningen, kosmos exploderar i bakgrunden, dansare i bakgrunden OCH piano. Hon sjunger bra och låten är okej.. Men trots alla extrapryttlar så glömmer jag bort den. Två Loreen.

loreen2

3. Irland – Ryan Dolan – Only Love Survives
Studioversionen är verkligen jättebra, låter som något som kommer gå varmt i radio, men i live versionen… Här händer det något. Bakgrundssångarna är fucking horrible! Så dåligt att det inte går att lyssna, så hur betygsätter jag det här egentligen? Jag ger en blygsam trea och hoppas verkligen att de där bakgrundssångarna inte får följa med till Sverige.


loreen3

4. Cypern – Despina Olympiou – An Me Thimáse
Till skillnad från förra året blir det nog ingen tolva från Sverige till Cypern i år. Men kanske att Spanien och Italien kommer gilla detta? Och kanske framförallt att en äldre generation kommer tycka detta är bra med stråkar och klassisk ballad. Själv tycker jag det är helt okej och ger en trea.

loreen3

5. Belgien – Roberto Bellarosa – Love Kills
Det är något med hans uppsyn jag ogillar. Känns falskt och konstigt. NOLL!

loreen0

6. Serbien – Moje 3 – Ljubav je svuda
Jag gillar alltid Serbien och jag vill gilla i år också… Fast nu måste jag dock blunda, för deras framträdande och kläderna påminner ju väldigt mycket om Halloweenutstyrslar. Men okej, jag blundar och ger en tvåa

loreen2

7. Lettland – PeR – Here We Go
Självförtroendet är skyhögt, talangen noll. Men det får en etta för de totalt opassande paljettkläderna och den underliga biten dubstep som inte hade något med saken att göra.

loreen1

8. San Marino – Valentina Monetta – Crisalide
Åh Valentina, om du bara uppträtt med den här låten för 10-15 år sen, det hade gått SÅ bra. Nu är det som förra året med facebook-låten. Ni är lite efter och ack ack. En stabil tvåa.

loreen2

9. Makedonien – Esma & Lozano – Pred Da Se Razdeni
De skulle låtit tanten sjunga själv och lillkillen kunde stannat hemma. Balkandisco here we come! Men.. Ja, vad ska vi säga? Också en tvåa då.

loreen2

10. Azerbaijan – Farid Mammadov – Hold Me
Jag har hört den förut, men likväl fastnar skiten. Hooold me, just unfold me! Det får tre loreen.

loreen3

Kommentera

