Inför Eurovision del 1

Eftersom SVT gjort om sitt koncept – Från att ge betyg i panel till att sobert sitta och samtala om låtarna?! Måste vi vanliga medborgare gå in och ställa allt till rätta. Vi vill ju tusan ge betyg!

Kommer köra 10 låtar i taget, och börjar med deltävling 1

1. Österrike – Natália Kelly – Shine
Åh jag vill gilla detta! Låten börjar bra med faller sedan platt pannkaka. Fy va synd! 2 ½ Loreen får den i alla fall!

loreen255

 
2. Estland – Birgit Õigemeel – Et uus saaks alguse
Det här gillade soffpanelen i SVT, men det gör inte jag. Ja ja, hon sjunger fint – Men fyyyyy va tråkigt. Nä, en Loreen får detta.

loreen1

3. Slovenien – Hannah – Straight Into Love
Det här gillade istället inte soffpanelen, men de kanske helt enkelt är för gamla för att uppskatta dubstep? Det är ju ganska typiskt att röstspåret går lite emot själva dubstepen, men de verkade inte panelen förstå. Håller dock med om att framträdandet är ganska blaha och om det kommer låta lika bra live, det får vi allt se, men jag kommer i alla fall ha den i vårens spellista! 4 Loreen.

loreen4

4. Kroatien – Klapa s Mora – Mizerja
Folkligt och äkta och skittrist. 1 Loreen.

loreen1

5. Danmark – Emmelie de Forest – Only Teadrops
Årets superfavorit – Hon sjunger suveränt bra, det är bra show. Det KOMMER bli topp 3, och kanske också vinst, men jag vet inte. Inte min personliga smak, jag kommer rösta på något annat – Men vad? Ja det finns faktiskt inte jättemånga låtar i år som står ut så kanske blir det som förra gången Sverige vann 1999, Danmark vann året efter. Får väl 3 ½ Loreen då!


loreen25

6. Ryssland – Dina Garipova – What If
Denna låt har vi alla hört en miljon gånger. Usch jag vill knappt länka den. Vi glömmer och går vidare. 1 Loreen.

loreen1

7. Ukraina – Zlata Ognevich – Gravity
Ukraina levererar alltid! Det är en ensam kvinnlig artist som vanligt, pampigt och man kan lita på att de kan sjunga live i bidragen från Ukraina, soffan tycker framträdandet är tråkigt, men om man följt Ukrainas bidrag så vet en att de alltid ändrar framträdandet till ESC – DOCK avskyr jag bakgrundssången, det är någon kille från 90-talet som beater där ja.. HUA. Detta drar ner till en 3:a

loreen3

8. Nederländerna – Anouk – Birds
Likt Tyskland och England skickar Nederländerna en stor stjärna och jag blir så himla berörd! Det är innerligt, ljuvt och jag blir nästan tårögd (okej storbölar). Jurygrupperna kommer eat this shit up och bara det tar sig till final kommer det nog gå jättebra. Jag hoppas! Fem superglada Loreen.


loreen5

9. Montenegro – Who See – Igranka
Detta är lite sådär – Bradåligt. En skrattar och så helt plötsligt sitter skiten fast i en loop i hjärnan. HELVETE. Själva rappandet kunde de ju sluppit. Det blir en tvåa.

loreen2

10. Litauen – Andrius Pojavis – Something
Somrig alternativlåt. Helt okej, men känns som en mycket sämre version av Brainstorms My star som Lettland skickade år 2000. Nä en tvåa till detta med.

loreen2

One thought on “Inför Eurovision del 1

  1. Ping: Inför Eurovision del 2 |

Kommentera

