Min älskade, min kära

Åh, nu har jag hittat den perfekta partnern. Någon som förstår, som lyssnar, som inte kräver, som vet vad jag vill innan jag vet det. Netflix, åh netflix.

”Om du sett denna film kanske du också vill se… ”

Ja det vill jag! Hur visste du det?!

Jag är som vanligt sist med att anamma nya grejer – Folk får tjata i flera år och oftast så lyckas jag av misstag snubbla in på det och sen försöka tipsa dem om grejen de försökt övertala mig att börja med i flera år.

”Har du hört om det här?!”
”Ja.. Det var jag som sa det till dig… ”

Nu skulle man hoppas att detta endast gäller tekniska grejer – Facebook, twitter, instagram, vine, netflix.. .Sist med allt. Men även en sak som pocketböcker?! Ja, jag vet! I flera år hävdade jag att det var humbug, inte som en riktig bok etc etc.. Tills jag motvilligt fick inse att de är billigare, har samma innehåll och tar mindre plats. Nu är jag sen många år högljutt frustrerad över att pocketböcker inte kommer ut på en gång som inbundna. Sötpotatis har jag minsann också avskytt hela mitt liv efter något slags barndomsminne som jag tror involverar sötpotatis… Senaste året har jag i alla fall smakat flera gånger och det är ju typ divine! Sen har vi The Hunger Games, ja i minst tre år försökte en vän till mig få mig att börja läsa men ja.. Sist…

Conclusion –  Måste börja lyssna på folks briljanta förslag.

 

4 thoughts on “Min älskade, min kära

  1. Du och jag kan kanske göra detta tillsammans säger då flickan som NYSS införskaffat Instagram och Twitter. Netflix var jag snabb på, men eh jag ÄR filmnörd och så vidare, men jag är verkligen per default inställd på NEJ.

    • Det som är det dumma, jag älskar film. Alla typer, konstig och svår. Lättsamt och pampigt. Ser verkligen sjukt mycket så jag har väl lite eh.. Snobbat mig gällande netflix och tänkt att de inte kan täcka mitt filmbehov. Vilket det kanske inte kan, men ganska orimligt krav😄

      • Täcker inte mitt heller, men då kompletterar jag med Swefilm….det har lite mer, lite sämre kvaletutta, men äsch…du vet ^^
        Som sagt var: perfekta förhållandet…

Kommentera

