DIY – Halsband

Jag hade lite tråkigt härom kvällen och ville pyssla. Har dock inte direkt någon arsenal av pysselgrejer hemma så detta är ett hopplock av det jag kunde hitta i lägenheten.

Det blev till sist beslutat att jag skulle göra ett halsband med en del gamla plastnitar and here we go.

Som bas använde jag baksidan av en gammal canvasväska och nagellacket använder jag lite längre fram.

Klippte ut en ungefärlig form och började lägga dit nitarna. Just dessa kommer från en av min mammas kavajer, hon ville inte ha dem så jag tog med hem! Sen började jag bara klistra dit dem. När det var klart började jag fylla i resten av utrymmet med de där röda diamantformade sakerna. Väl på målade jag dem med nagellack. På vardera sida är det också två svartmålade nycklar och två nitar också målade svarta.

Innan jag klistrade dit stenarna på sidorna så fäste jag kedjan i tyget med nål och tråd. Satte dit några stenar mellan nitarna också där det var tomt. Kedjan kommer för övrigt från ett gammalt halsband som jag bände upp med en tång. Och sen var det bara att klippa till och sen var det klart! Har klippt lite till i kanterna efter och satt klart nagellack på sidorna för att det inte ska fransa, men tyget verkar inte vara ett ”fransigt” tyg hur som haver. Kunde givetvis sytt sidorna och sytt dit nitarna. Men liksom. Orka.

9 thoughts on “DIY – Halsband

  1. Åh, imponerande tycker jag. Kul att pyssla, jag önskar jag hade mer tid för sånt. Just nu roar jag mig mest med att måla om, not that fun om jag ska vara helt ärlig ;)Men det blir åtminstone fint när ni kan komma och hälsa på till våren😉 Kram

Kommentera

