Recension – Lindexklänning

Minns ni denna klänning?

Nu hänger den i min garderob!

För några veckor sen skickade Lindex nämligen generöst ut den till mig, så nu tänkte jag köra en recension på min nya fina! Jag har ju redan haft med den på ett antal outfitbilder, både här och i grupper på facebook. och eftersom jag sedan dess också sett den på ett antal andra lovely ladies så vet jag att många liksom jag redan vet hur fin den är.

Klänningen kostar 399kr och finns i storlekarna L till 2XL, jag är en 52:a och valde en XL. Då sitter den tämligen löst i modellen och faller på mig precis vid knäna och är 98cm lång. Tänkte göra en recension förra veckan, men ville se hur den klarar tvätten också. Vilket den gjorde prima! Var lite orolig att att det läderliknande materialet som avslutar vid hals, linning och ärm skulle bli fult, men tur nog så blev det inte det. Materialet är mjukt, stretchigt och har ett fint självfall från mittensömmen som beroende på längd kommer sitta högt skuren under byst eller lite längre ner mot midjan.

Definitivt en ny favorit i garderoben, tack Lindex!

6 thoughts on “Recension – Lindexklänning

  1. Ping: 30 för 30 november

Kommentera

