Fett bra helg

Nu ska jag egentligen sitta och skriva hemtenta, den jag inte kunde skriva i helgen efter Helen kom ner och bodde hos mig🙂 Men alltså, eh, ja. Nåväl, jag arbetar ändå bäst under press och stress! Fredagen började med inkik på Usagodis i stan. Notering såhär i efterhand, baconklubba var nog ingen bra idé. Både jag och karln tog en varsin slick och la sedan fint ner den på bordet…

Supersnuskig klubba, här i jordnötssmörssnickerspapper. Och nej, det var inte heller någon höjdare. Mountain Dew smakade brustablett och whoppers (typ små runda maränger) smakade okej.. Men man kan lika gärna käka maräng. Och då med glass eftersom det är hundra gånger godare. Det enda som riktigt föll mig i smaken var Reeses Cups, och dem lyckades vi införskaffa på Hemköp… Ja hela upplevelsen liknande på många sätt den gången då jag med stor förväntan käkade Pop Tarts. Herregud, de smaskar ju på det JÄMT i amerikanska serier. Måste ju vara en helt gudomlig kulinarisk upplevelse, men icke. Smakar gamla mariekex med sylt. YUCK! Helen informerade mig också om att de i amerikat har corn syrup istället för socker i colan, vilket gör att den inte heller är god.

Nä ni, tänk om all amerikansk mat smakar fan? Hallå, mina drömmar om att åka till USA  på någon slags matresa då!!!?? Hur blir det med dem! VA!

Lördagen fortsatte med klädsäljardag och shopping. Jag fick massor sålt! Och köpte en del också. Allt ligger dock i tvättkorgen för att tvättas imorgon senast. Är nämligen nojig över begagnade kläder. Tänk mal, kryp etc. Det kan ju hända vem som helst! Och efter att vi fick det i förra lägenheten tar jag nu inga risker! Då var jag tvungen att slänga 90% av allt tygbaserat i lägenheten innan vi hittade boven – En fåtölj vi köpt på auktion. FYFAN!

Vi dinerade sen med snygga ladies på indisk restaurang och sen hemåt. En micket micket trevlig helg.

3 thoughts on “Fett bra helg

Kommentera

