Clements Ribeiro for Evans part 2

Idag har andra kollektionen för samarbetet mellan designmärket Clements Ribeiro och Evans premiär! Priserna är inom ungefär samma spann som förra gången, det billigaste är ett bälte, som finns i svart och rött för 15 pund. Och det dyraste en svart spetsklänning för 95 pund. Dock är några av plaggen som jag sett från andra bloggare och på flickr inte med i kollektionen. Bland annat en kortärmad kappa och en festklänning med glittrig brodyr på överdelen. Möjligt att de kommer i senare kollektioner, eller så togs de tillbaka av andra skäl. Har några favoriter, men har inte tänkt köpa utan bankar på att något finns kvar senare på rean!

Peplumklänning för 75 pund. Tycker den är så himla fin! Hoppas hoppas den finns kvar på rean, men om man ska döma från förra kollektionen så är det de svarta plaggen som ryker först. Kanske inte så konstigt i och med priserna. Många tänker nog att de ska investera i ett plagg som fungerar för många tillfällen.

Pennkjol i spets och blus, båda för 55 pund styck.

Till sist gillar jag också denna mönstrade klänning för 65 pund. Förmodligen inte allas ”cup of tea”, men jag tycker den är sagolik! 20-talsinspirerat mönster med art deco-former, kan det bli bättre?! Dock är den, likt många av de andra plaggen mestadels i polyester. Något jag tycker är trist. De kunde kostat på sig lite mer lyxiga material så skulle kollektionens priser vara mer rimliga.

5 thoughts on “Clements Ribeiro for Evans part 2

  1. Ja, jag blev så himla avskäckt av polyestern. Älskar verkligen den sista klänningen, och det är en av mina favortillustratörer som har tecknat motivet så det skulle vara roligt att äga den bara pga det. Men näää, över 700 kr för en polyesterklänning? Do not think so. Men om det finns kvar i butik i slutet av nästa vecka ska jag prova den då jag är i London^^

Kommentera

