Sommarens 3 life savers

När resterande svenska folket har gnällt på vilken otroligt trist sommar det varit, har jag njutit och varit glad. Ack, inte för varmt, inte för kallt. De få dagar som det dock varit för varmt för att man ska kunna få någon aktivitet gjord. Har tre saker HELT räddat denna sommar från svett och chubrub (lårskav).

1. Byxunderkjol – Hade hört lite om detta underbara plagg redan i vintras och beställde en i.. Januari? (framåttänk!) – Alltså alla fördelar med korta/avklippta leggings, men NOLL värmeökning. Fantastiskt. Beställde min från tks underkläder och de var på mig liiite för långa, så jag har sytt upp dem så de inte ska synas under klänningar och kjolar. Men tyget är sådant att det går att klippa rakt av också, kommer inte fransa sig. jag har LEVT i denna hela sommaren, var först lite orolig att de inte skulle vara tillräckligt vida, alltså se ut som lite för lösa shorts, men oron var helt i onödan!

2. Sen finns det dagar, då det är så nedrans varmt att man inte vill ha en byxunderkjol heller, eller så har man en riktigt kort kjol/klänning/shorts och det bara passar inte alls. För dessa dagar har jag använt Anti Chafing Stick från Skindura på etsy. Det är som ett stort deostick man applicerar på insidan av låren (kan användas för fotskav också) och sen är det bara att köra, kostar ca 200kr inkl frakt för ett stort stick, men min kommer räcka även nästa sommar, så ser det som ett skitbra köp oavsett. Om man däremot tycker det är lite jobbigt att beställa från amerikat har jag hört, (dock inte testat) att silikonbaserade glidmedel från apoteket också fungerar väldigt bra.

3. Slutligen, absolut torr från apoteket, ett beprövat knep som fungerat år efter år! Applicera på kvällen och nästa dag slipper man svettas lika mycket. Och hur mycket jag än längtar till hösten och börja få använda nyinköpta skinnjackan .. Så önskar jag faktiskt att sommaren fortsätter lite lite till.

Kommentera

