H&M+ Höstkollektion / Nyheter

Ja.. Jag vet inte riktigt om det kan kallas höstkollektion ännu? Kanske pre fall? Hittade i alla fall en hel del fint inne på H&M+ idag. Blev positivt förvånad, i vanliga fall är jag inte nådig mot H&M:s pluskollektion men allt nytt jag hittade var faktiskt jättesnyggt! Tummen upp liksom!

Hela 6 plagg från H&M+ fick följa med in till provrummet, har bild på fem. Den sista är en vanlig långärmad svart trikåtröja som inte var överdrivet spännande, men ändå en bra basplagg för 99kr.

Här provar jag en långärmad topp, där botten är trikå, överdelen i mesh och prickarna är applicerade i sammet. Under är en pennkjol i trikå med dragkedja och resår i midjan. Dragkedjan ska dock vara i mitten.. Men det märkte jag inte förrän jag tog av den. Toppen kostar 249kr och kjolen 199kr. Lite dyrt för toppen såhär i mitten på månaden, men kjolen fick följa med hem. Båda plaggen finns i storlek L till 3XL, jag har 2XL här på kjolen och XL i toppen.

Under är kjolen från förra bilden och över en ljus peplumtryck med prickar och dragkedja bak för 249kr. Finns från stl 46-54, har stl 52 på bilden. Har dragit upp den lite här, för midjan hamnade lite långt ner på mig tyvärr!

Himla fin klänning i lavendel och spets för 399kr. Jag har dock lovat mig själv att inte köpa fler pastelldrömmar (se föregående inlägg). Jag ska nämligen bli hardcore and shit! ..  Men.. Om jag skulle råka ha pengar över nästa månad.. Kanske den kommer finnas i min garderob ändå..

Gah! Den här såg såååå snygg ut på galgen, klänningen är i trikå med dalmatintryck och dragkedja bak för 299kr. Jag ser ut som världens tant i den, men på Bettie såg den skitbra ut! Så hoppet är inte ute, den kan se jättesnygg ut, bara inte på mig..

Här är två ytterligare nyheter, provade dock ingen av dem och tog visst inte pris heller. Hmf! Snygga ändå!

Edit: Nu har kjolen och toppen med mesh och sammetsprickar kommit upp i webbshoppen

6 thoughts on “H&M+ Höstkollektion / Nyheter

  1. Åh, i Stockholm fanns det lite mer än i Uppsala, vill testa dalmatinklänningen NU!
    Jag fick med mig prickiga mesh-topper (såklaaart) och silvriga tröjan längst ned, som jag redan har haft sönder, horay:/

    • Sett jättemånga metallglittriga tröjor just nu så man blir ju sugen! Gillar att det är lite dipped back på den också och inte bara en vanlig tröja. Bummer att den är sönder, dålig kvalité eller bara otur? Och ja, prova dalmatinklänningen omedelbart!

      • Mmh, den sitter skitfint på, gillar också den längre bakdelen.
        Nej, ren klantinghet, fastnade med vassa saker i den (mitt på magen, såklart!) så trådarna drogs ur. Men jag är van vid att leva med halvtaskiga kläder pga rejäl klantighet, haha.

      • Hade på mig en spetströja idag och fick hjärtklappning ca 100 ggr då den konstant fastnar överallt och hotar med att gå sönder. Måste skaffa mindre stressfulla kläder.

  2. Jag köpte den svarta toppen med prickarna på i början av juli och jag har BARA bra saker att säga om den!
    Jag har fått uteslutande fina kommentarer och känner mig själv riktigt snygg i den.
    Kan ju tycka att HM borde satsa på fler sådana här plagg!😀

Kommentera

