Back to black.. and leopard prints

Efter månader av pasteller, mint, beige, tyllkjolar, oversize och svävande vit spets vaknade jag upp för några dagar sen med ett plötsligt sug för svart, skinnjackor, leopard och nitar.

I min garderob finns exakt noll nitar, leopardtryck och kanske ett svart plagg. En klänning som jag har pga. tvång. Ni vet, alla ska ju ha en liten svart klänning?! Jag använder den aldrig, men tänker att om jag tråkigt nog behöver gå på begravning så har jag något svart som passar och slipper springa ut och panikköpa något att ha på mig.

Så vart kom det här plötsliga suget ifrån? Kanske är det allt regn, kanske är det en undermedveten influens av alla tidningar, butiker och modeprogram jag ser.. Eller så har jag bara överdoserat 50-tal och pasteller. Jag vet inte, hur som helst kunde jag inte låta bli att omedelbart börja kolla efter de här grejerna och det blev lite köp..

Den svarta spetstoppen är  från Asos, deras vanliga avdelning dock. Beställde en storlek 18 och hoppas att den är tillräckligt oversize! Annars är det tillbaka till fabriken med den.
Halsbandet är från Lindex, som jag beställt tidigare.. Men beställningen trollade bort sig själv och jag fick 50kr som ursäkt av Lindex.. Hehe, och när en kompis gav mig ytterligare 50 pix?! på lindex igår kunde jag ju faktiskt inte låta bli att beställa!
Leopardtoppen är från Lindex Generous och den svarta pennkjolen är från Asos Curve.

Råkade visst köpa en skinnjacka på Fancy Fatshion också… Tur att jag inte blir sugen på ny stil så himla ofta för det har jag verkligen inte råd med!

7 thoughts on “Back to black.. and leopard prints

  1. Älskar leotoppen, och typ allt annat med.😀 Har funderat på en såndär kjol jag med, men vettefan om man kommer att kunna gå någolunda snyggt med den! Haha!

  2. Såna där infall brukar jag också få, typ jämt! Men på något sätt kommer jag alltid tillbaka till mina vippiga klänningar, starka färger och prickar. Det sker liksom automatiskt, när jag går i en affär kan jag se massa tuffa, edgy kläder och tänka att jag ska köpa ett par creepers och bli tuff och edgy, men när jag kommer till provrummet har jag likförbannat famnen full av prickiga klänningar och snuttiga volanger.

    • Vet exakt vad du menar! Har tänkt att jag ska sluta klä mig så himla gulligt ett tag.. Och vad händer man köper mer spets och ”snuttiga volanger” Säker något prickigt också^ ^ Men denna gång har jag ju tusan lyckats. Vi får se hur jag matchar det bara med resten av garderoben..

  3. Ofta funkar ju snuttigt + tufft ganska bra ihop som tur är. Jag har ju mina piercingar som väger upp gulligheten i mina kläder, och den kontrasten tycker jag funkar väldigt bra. Skinnjacka och spetsklänning är ju en awesome kombination, så det kommer säkert lösa sig!🙂

Kommentera

