Hårinpackning med kakao

Jag gillar hemmakurer.. Nej jag till och med ÄLSKAR hemmakurer och idag satt jag och letade efter något nytt! Problemet med många i synnerhet amerikanska kurer är att de vill ha allt möjligt konstigt, väteperoxid för att få vita naglar någon? Men jag hittade i alla fall en hårinpackning för brunetter som sades få håret att bli lite livligare och brunare.

Du behöver

1 dl kakao
1dl yogurt
1 tsk äppelcidervinäger (skitviktigt att ha med, det gör håret mottagligt för färg)
1 tsk honung

Blanda allt i en skål, det ska precis vara så mycket yogurt så att du kan binda ihop kakaon till en tjock mousse. Om du har kort hår behöver du bara halva receptet.

Utöver detta får du gärna ha duschkabin/duschdraperi för moussen kommer fan överallt.

Nåväl, schamponera håret, tvätta ur och krama ut så mycket vatten som möjligt – Applicera inpackningen och vänta 3 minuter. Under tiden kan du ju alltid.. Ja, vad vet jag borsta tänderna eller räkna kakelplattor..

Tvätta sedan ur med svag stråle (för så lite chokladspridning som möjligt), när det mesta är borta kan du vräka på med mer vatten.

Så.. Fungerade det? Ja, okej, inte så att jag blev totalchockad men en nyans mörkare på håret blev det i alla fall. Tyvärr måste jag nog ändå färga rötterna. Äsch!

Fördelar – Håret luktar hur gott som helst, blev faktiskt mörkare,  naturliga produkter och relativt billigt.

Nackdelar – Choklad överallt, även i naveln. Skulle inte rekommendera inpackningen för någon med torrt hår. Då behöver man nog en ytterligare inpackning eller balsam efteråt.

 

One thought on “Hårinpackning med kakao

  1. Undrar hur detta skulle funka på rött hår? Skulle man få en snygg rödbrun ton, tro? Eller ett akut besök hos frisören. Kul med hemmarecept som funkar🙂

Kommentera

