Pinterest & Instagram

Hehe, desto mer sommar det blir desto sämre bloggare blir jag?! Jag är dock desto mer aktiv på pinterest och instagram.  På pinterest (som jag hittade för typ två sekunder sen och redan är beroende av) är det dock inte så mycket debatt, utan jag som mest lite psykotiskt sitter och repinnar varenda fin bild jag ser… Jag pinnar i och för sig också mycket saker jag köper i klädväg i albumet ”in my closet” och man kan få se pinsamma böcker som finns i min bokhylla (*host* twilight *host) i albumet ”in my library” – Där heter jag i alla fall Charlotte Måned!

Eftersom jag bloggat så dåligt bjuder jag på lite instagrambilder, där heter jag förresten anncharlottemaned om ni vill följa🙂

Jag och Frida går på pressvisning hos Lindex och jag blev kär  i halsbandet som jag sen såg på rean?! på deras hemsida och köpte omedelbart. Efteråt gick vi in på Kappahl, mest för att klaga allvarligt talat, men jag gick ut därifrån med två smala skärp, ett vitt och ett gult som fanns i tvåpack i flera andra färger upp till 115cm för 79kr. Riktigt himla rimligt pris alltså! Nu hänger de med övriga skärpen i garderoben.

Jag och Adam går på konserthuset och jag får chansen att sätta på honom något snyggare än en T-shirt. Gud jag älskar att klä upp honom alltså! Själv har jag på mig en klänning och cardigan från ellos, en liten vintageväska och skor från Lindex. Hade tänkt köra med ljusa strumpbyxor men fegade ur och tog mörkblå..

Åkte in till stan och hängde i Vitabergsparken med mamma – Det var dövarmt och det var tusan en glädje att fly ner i den kyliga tunnelbanan för att åka vidare till universitetsbiblioteket. Allt från H&M utom sjalen som jag köpte på en loppis och skorna (som ni nu sett en miljon gånger) är från Lindex.

Och igår var jag i stan och fikade/shoppade med Amanda och Bettie❤ Fick höra av en bekant att jag ser kort ut i långa kjolar. LOL Ja? Jag är kort.. Liksom. Och skitsamma, I fucking love långa kjolar! Och den här köpt på H&M förra året är i synnerhet en favorit med flera lätta lager. Till den har jag en mjuk slinkig skjorta från H&M + och skor från Bianco. Ringarna till höger har Jenny gjort❤

6 thoughts on “Pinterest & Instagram

  1. Hej! Har följt din blogg ett litet tag, och jag gillar den verkligen!
    Skulle behöva ett tips! Vart kan man hitta fina klänningar som man kan ha på bröllop? storl 52-54!

    Ha en fin dag nu!//Cissi

    • Det beror helt på vilken stil du är ute efter och vilken årstid🙂 Men jag tycker absolut att du ska kolla in Asos Curve som fått in jättefina sommarklänningar och flera är reade just nu. Handla alltid i pund dock, då blir det billigare jämfört om man ställer in för svenska kronan. England över huvud taget har mycket mer att ervjuda än Sverige typ New Look (deras Inspire kollektion) Yours Clothing samt Evans. Det är dessutom på de flesta ställen (inkl asos) gratis frakt till Sverige. Annars tycker du ska kolla in ebay/tradera och i synnerhet etsy – Ut också och leta second hand om du gillar det. Ifall du är ute efter mer svart och edgy kan danska Carmakoma fungera🙂 – Sen MÅSTE du bli medlem i gruppen Fancy Fatshion på facebook! Om du har facebook alltså. Det finns åtminstone 2-300 klänningar inne där just nu. Gå ut och kolla rean som pågår överallt också, Lindex Generous har haft upp mot 14 klänningar och flera är reade🙂 Om du inte hittar någon klänning på någon av dessa ställen och redan letat på H&M+, Ellos och Halens kan du alltid kolla med Bettie Von Fraught, som syr upp klänningar på beställning. Såg i förrgår en bröllopsklänning hon gjort som var helt divine!❤

      Hoppas det varit till någon hjälp🙂 Kram!

  2. Haha jag är en sån som jag själv kan avsky… ställer en fråga, felformulerad, och ger ingen spec info. haha Tack för alla tips! Asos är nog min favvosida att handla ifrån så har kollat lite där, hittade en klänning som tyvärr var slut, dagen efter. Ellos har jag kikat, hm, lindex likaså.

    Jag ska alltså vara gäst på ett bröllop, ej gifta mig. Ibland tänker jag inte när jag skriver🙂

    Klart man har facebook, har skikat iväg en request om att joina och sedan ska jag kika runt där!

    Tusen tack för tipsen som sagt och ha en fin lördag!

    Puss

Kommentera

