22 frågor

Har fått två stycken utmaningar där man ska svara på 11 frågor och sen ställa 11 stycken själv och utmana 11 personer att svara.

Blev utmanad av Hanna och Kaospatrullen 🙂

Hannas frågor

Vilket land skulle du aldrig vilja besöka?
– Hm… Liechtenstein.

Vad är det sista du gör innan du somnar?
– Lyssnar på ljudbok eller spelar uno på mobilen.

Vad är det första du gör när du vaknar?
– …Kollar mobilen.. Eller kastar mig upp för att gå på toa.

Gå i högstadiet för alltid eller gå i gymnasiet för alltid – vad väljer du?
– Gymnasiet alla gånger!! Högstadiet var en riktig plåga medan gymnasiet var bland de roligaste åren i mitt liv.

Hur ser ditt drömboende ut? (visa gärna bild)
– Huset från filmen Practical Magic… Ack.. Tinnar, torn, stor veranda, vind, stor trädgård, örtagård, flera sittplatser ute.. Precis vid vattnet.. Riktigt fint var det inuti också!

Vilken amerikansk talkshow skulle du helst vara gäst på?
– Oprah.. Men hon har gått i pension.. buhuhuhuhuhu! (säger jag ungefär som om jag tror att jag en dag skulle hamna i den episka soffan).

Vad är din paradrätt, den du lagar när du vill imponera på dina gäster?
– Vet inte om jag har en? Jag brukar göra amerikanska pannkakor och stekt bacon till brunch om vi har gäster som sover över. Och serverar med frukt/bär och juice/kaffe. Det brukar uppskattas!

Tror du på någon högre makt, t ex gud eller ”andligt medvetande”?
– Jo, det gör jag. Fast det skulle bli alldeles för komplicerat och långdraget för att förklara. Men en typisk smörgåsbordreligiös skulle jag säga att jag är. Jag tror absolut på ett högre medvetande, på ett panenteistiskt vis. Allt är ett så att säga.

Om du fick vara allsmäktig diktator i Sverige, vad är det första du skulle göra?
– Sätta nuvarande regering i stupstock så alla utförsäkrade och arbetslösa får kasta ruttna tomater. Sen kommer jag under en kort period försöka fixa alla problem i Sverige och världen innan makten stiger mig åt huvudet och jag vill resa bronsstatyer i min ära och ligga på sidenkuddar medan jag blir serverad skalade vindruvor. Kanske anställer jag en personlig ”trycka på iphone”-person också. Skaffar givetvis ett twitterkonto kallat ”diktatorn” och slänger alla i finkan som ogillar.

Har du någonsin blivit påkommen under sex?
– … Pass på den va.

Vad är den bästa presenten du någonsin fått?
– När jag som 6-åring fick en bränd videokasett av lilla sjöjungfrun av min morbror. Jag har sedan dess sett film 24358984462211 gånger.

Kaospatrullens frågor

1. Om du bara fick äta en råvara (men tillagad på olika sätt) resten av ditt liv, vad skulle du välja då?
– Ägg kanske… Fyfan vilken tråkig tillvaro.

2. Vem tycker du mest om/minst illa om i det svenska kungahuset?
– Kungen.. Den mannen borde verkligen inte få hålla tal.

3. Om det instiftades ett pris i ditt namn, vad skulle du då önska att man belönade?
– Någon som gör världen till ett lite bättre ställe.

4. Hur många rum och våningar innehåller det perfekta huset?
– Hm.. Hm.. 4 våningar. Två huvudvåningar, en vind och en källare. Tillräckligt många rum för att jag ska kunna ha ett träningsrum jag aldrig använder. Och kanske ett rum för alla framtida priser. Typ Oscars och Emmys och så vidare.

5. Skulle du helst bo i en båt eller i en husvagn?
– Båt. Cruisa runt hela världen låter kick ass! (I verkligheten blir jag sjösjuk men skit samma)..

6. När är den perfekta tiden att gå och lägga sig på kvällen/natten?
– Aldrig.

7. När är den perfekta tiden att gå upp på morgonen/förmiddagen?
– Crack of noon…

8. Är matchande sängkläder viktigt för dig?
– Jag vill säga ja.. Men facit säger att jag inte bryr mig alls. Jag har kvar missmatchande örngott från barndomen i rosa med stjärnor på. Man tror att man ska få någon slags ”matchande lakan” gen när man gifter sig alternativt bli vuxen.. Men icke.

9. Vad har du för mobiltelefon och vilken funktion/app använder du mest?
– Har en iphone och använder nog Messengerappen mest.. Eller facebook.

10. Använder du parfym varje dag? Vilken? Varför inte?
– Jag gillar Miracle från Lancome och One från D&G, men jag använder parfym ganska sällan. Både för att jag inte bryr mig så mycket, men också för att jag försöker tänka på att alla inte tål parfymer.

11. Hur ser din tv-serie topp tre-lista ut?
– Hehe, topp tre… Jag är en av de där som har ett worddokument med serier, vilka dagar de kommer ut, vilka som har säsongsuppehåll… Men okej.. Let’s see… Game of Thrones.. The Vampire Diaries och Smash får bli min topp 3!

Nu kommer jag vara jättetråkig och inte utmana vidare. Både för att jag är trött, men mest för att jag inte känner 11 bloggare. Feel free att svara på ovanstående frågor dock! Och länka i kommentarer!

2 thoughts on “22 frågor

Kommentera

