Fancy Fatshions klädbytarsäljardag

I söndags var jag på klädloppis arrangerad av fina damer på Fancy Fatshion, som lyckats fixa lokal på Alias teatern i centrala Stockholm. Det var verkligen hur trevligt som helst, tre timmar gick på en sekund och det är sällan man känner sig så hemma bland människor man aldrig träffat förut. Tror jag glömde presentera mig ungefär 90% av gångerna och möjligtvis flashade jag också någon stackare. Kanske var det faktumet att de flesta av oss delade erfarenheten av att ha en tjock kropp eller har en tjock kropp -Oavsett vad så var det definitivt en gemenskapskänsla och en frihetskänsla av att se så många större kvinnor på samma ställe. I ett forum helt utan smalhetskrav eller rädsla för dumma kommentarer.

Jag tog massvis med foton, men jag måste verkligen börja bära med mig en riktig kamera för ca 70% blev suddigt med mobilkameran.. Så ifall jag tog ett foto på någon och de inte är med i inlägget så är det orsaken! Själv gick jag dit med inställningen att inte köpa något.. Eh.. Ja, kanske NÅGOT orealistiskt.. Det blev i alla fall en a-linjeformad kjol som Bettie sytt – Så snygg! Samt en genomskinlig prickig blus, ett par solglasögon och två längre cardigans, en svart och en grå.

Detta gör vi om snarast!

5 thoughts on “Fancy Fatshions klädbytarsäljardag

  1. Ping: Lite kul grejs | Heloo Cupcake

  2. ÄLSKAR shades-en och den prickiga genomskinliga…sa jag att jag tyckte om solglasögonen….grrrr😉

Kommentera

