Evans Swan by Clements Ribeiro – Review

… Well, jag beställde denna klänning, men ack den var så fel.. Så fel.. För lång, för stor, för tantig och inte riktigt den färg jag trott eller kvalité i tyget. För en klänning för 75 pund så vill jag ha perfekt passform, bra kvalité och den ska kännas magisk! Men bara.. Nej. Ja ni ser ju på bilderna varför. Egentligen hade jag redan provat och avfärdat, men tänkte att ni skulle få se så jag drog sonika på mig den och slängde av några bilder. Och tro mig jag ville verkligen att detta skulle fungera, jag ville att den skulle vara magisk så jag stod en ganska lång tid i klänningen och drog och funderade. ”kanske om man syr in här, syr upp här, stylar den, har andra skor?”. Men nje.. Adams blick när han såg klänningen på sa allt. Tillbaka till fabriken med dig! Och nu måste man betala dyr frakt, drygt.

Det värsta var nog att jag såg att materialet inte var bra, det kändes som papper och skrynklades av minsta vindpust och noppor var bara en tidsfråga. Färgen överensstämmer med första bilden.

Dock har den fått fina recensioner på hemsidan, så detta är ju bara en persons åsikt🙂

Translation – I ordered this dress from the Swan collection and I was really hoping it would fit and feel like magic🙂 Unfortunately it was too big, too long and felt frumpy and old.. The material felt cheap, it was already creased and pills were just a matter of time.. Believe me, I really wanted this to work – Stood in front of the mirror pulling and thinking about it for about 30 minutes.. But nothing could save it, It was just .. wrong.. So back to the factory ye goes😉 I’ll have to suck it up and pay the hefty postage:/ But for 75£ I want more…

6 thoughts on “Evans Swan by Clements Ribeiro – Review

  1. Åh nej vad trist! Man ska ju inte behöva göra typ 100 ändringar på en så dyr klänning, en sån SKA sitta perfekt!

  2. Hmm, jag köpte samma. Jag är nog lite längre så längden är bra på mig (är 1.83), dock är den rätt lös i modellen tycker jag. Jag tänker mig att den är snygg på sommarfest med guldaccessoarer. Men det kommer inte att bli ett totalfavvoplagg. Dock tänker jag att det är billigare (?) att sälja den vidare än att ge sig på att skicka tillbaks till UK?

  3. Jag funtar på vilken färg på strumpbyxor som passar till… vad tycker ni? Jag tänker grön eller kanske hudfärgade småmaskiga nätstrumpor. Tips mottages tacksamt🙂

Kommentera

