Swan by Clements Ribeiro

Idag släpptes kollektionen Swan som gjorts för engelska klädkedjan Evans i samarbete med märket Clements Ribeiro, vilket även Amanda skriver om här. Bakom märket står makarna Suzanne Clements och Inacio Ribeiro, som beskriver sina kläder som eklektiska, feminina och fulla av mönster och färg. Så även denna kollektion bestående av fem toppar, en kappa, två sjalar, två par byxor samt hela tio klänningar i priser från 25 till 99 pund och finns i storlekarna 14-30 (42-58 i svensk storlek). I intervjun kan vi också läsa att kollektionens musa varit Adele!! Som de klätt kontinuerligt sedan de designade klänningar stjärnan haft på sig till Vogue-omslaget i mars samt att de också till stor del inspirerats av vintage när de designat och sytt upp de olika plaggen.

Priserna är ganska höga, det billigaste är en sjal för 25 pund och i andra änden hittar vi en kappa för 99, men ack, vissa av plaggen vill jag klicka hem omedelbart om det inte vore detta med priset.. Jag gillar inte allt, men kollektionen känns modern utan att vara FÖR modern, vilket jag tycker är ett bra tecken på kläder som kommer hålla längre än en säsong rent ”trendmässigt”. Så även om man spenderar 70 pund för en klänning så kommer den hänga med och berika garderoben en lång tid framöver. I intervjun säger också paret att detta är plagg som håller hög kvalité och det får vi verkligen hoppas om de nu vill komma undan med att klämma in runt 400kr (35£) för en t-shirt.

Mina favoriter, och också det jag kommer satsa på är dock några av klänningarna på bild nedan samt den kappa som typiskt nog är det dyraste de erbjuder! Dock föll jag bara för kappan för att Amanda visat upp ”galgebilden” i sitt inlägg istället för ”modellbilden”, vilken jag tycker är ganska fruktansvärd.. Jag förstår att de vill styla enbart med hjälp av kollektionen, men det fanns annat att styla med!!

Och så till sist – Fulbilden…

Edit: Tydligen har det funnits en klänning till, men den måste ha sålt slut på momangen! Vissa av kläderna finns även upp till storlek 60 (32), även om alla går till 58 (30).

8 thoughts on “Swan by Clements Ribeiro

    • Ja 80-tal! Du har rätt. Dock går min mormor fortfarande i den där siluetten. Fast jag har främst problem med kombinationen av mönstret toppen/kappan. Och kanske också spetsiga skorna med byxorna. UH! Inte fint.

  1. HAHAHA, jag dör, fulbilden. den är verkligen så himla ful. snälla, de kunde ha stylat det så mycket bättre, why that liksom? älskar kappan, gråter blod för att detta 75% csn inte kan köpa den. försöker övertyga mannen om att han borde investera i min stil (och blogg) men har är svårövertygat. fan.

    • Ja kappan känns så himla lyxig! ÅH jag bara vet att jag skulle känna mig modekunglig i den alltså! Jag försökte ”kan jag inte få det som eh.. födelsedagspresent i förskott typ 4 månader?” Den gick inte heller. Det är för jävligt! Jag har fan inte råd, men vet att jag kommer ångra mig tusenfalt alltså! Som förra Beth Ditto kollektionen och jag inte köpte blommiga klänningen som jag NU flera år senare, fortfarande letar efter. GAH! WHAT TO DO???? Råna en bank?

      • Modekunglig var ordet!
        Haha, ja jag har också kört alla knep. Jättetidig bröllopspresent (eeeh, inte ska väl maken ge bröllopspresent, får jag som svar då…).
        Jag letar också som fan efter den klänningen, och dominoklänningen. Känner alltid att jag missar godbitarna.

Kommentera

