Vårkollektion – Lindex Generous

Jag ger ju ganska mycket ris till Sveriges stora klädkedjor och deras plus size-utbud.. Men nu har jag faktiskt hittat något jag gillar! ”Va!” säger ni, ”Det kan inte vara sant?” Men det är det! Lindex vårkollektion för Generous KÄNNS som en kollektion. Plaggen går att matcha med varandra och det finns en genomgående röd tråd, som jag och många andra oftast eftersöker men inte hittar på plussidan. Alla kommer inte gilla allt i kollektionen eller ens något i kollektionen, men det är heller inte meningen! Det värsta är när klädkedjor försöker göra alla nöjda men istället inte gör någon nöjd genom att sätta flera trender i samma plagg eller bara ha en massa av missmatchande plagg som kanske fungerar ensamma men knappast tillsammans.

En av mina favoriter och typiskt nog det dyraste plagget är den cremevita kappan för 699kr (den fick följa med hem). Äntligen en kappa med vidd i nederdelen som passar alla mina klänningar och kjolar!

Utöver kappan fanns det också en hel del klänningar och toppar med blom- och fågeltryck samt en jeansjacka, en läderjacka och lite byxor. Jag är ingen byxperson och kollade således inte så mycket på dem.. På ett foto här nere verkar det nästan som att det ingår ett par capribyxor?! i kollektionen och om det är så.. FY på er😉
Nu säger jag inte att alla plagg är en home run, men jag tror många kommer bli och är positivt överaskade av Lindex nya Generous-utbud. Mina absoluta favoriter i kollektionen är dock de fyra skärp, två breda, två smala i svart och läder som finns i stl 95-115cm. Riktigt glad att de inte fegade och körde på ett skärp utan fyra. Way to go Lindex!

6 thoughts on “Vårkollektion – Lindex Generous

  1. Alltså, jag är förstummad. Jag ser faktiskt två plagg jag vill ha. Trodde aldrig det skulle hända. Och SKORNA! Antar dock att de inte finns på Lindex.

  2. Jag ser två plagg jag faktiskt skulle vilja ha. Det trodde jag aldrig skulle hända. Och SKORNA! Antar att de inte finns på Lindex?

Kommentera

