Tjockisrutan – Dröm och Verklighet

Inatt jag drömde något som, jag aldrig drömt förut. Jag drömde det var free.. Nä.. Det drömde jag inte. MEN jag drömde att jag var i en klädbutik och klagade till personalen om tjockisutbudet och vad händer?! De ber mig vänta och efter någon minut kommer de tillbaka från lagret med rader och rader av den nya plus size kollektionen som ingen ännu fått se.. !! Där står jag och ser på klänningar, kappor, kjolar, toppar -Precis som de ska se ut i min fantasi!.. Sen vaknade jag.

Allt var en dröm, så hemskt. Jag kan inte tro annat än att drömmen måste vara inspirerad av veckans lunch med Frida, då vi efteråt gick omkring och sågade alla tjockisrutor😉 De har ju tusan inte ändrats på 20 år! Samma modeller körs i rundgång och de kan möjligtvis lägga till lite nya färger då och då. Och vad är det med alla konstiga extragrejer de lägger till? Resår på skjortärmsslut, volanger, snören, konstiga tryck med glitter.. Blir riktigt frustrerad när klädkedjorna verkar gå utifrån sina försäljningssiffror för att se om det finns en marknad för plus size. Hallå, om jag startar restaurang och serverar äcklig mat och ingen kommer.. Då kan jag ju i alla fall inte dra slutsatsen att – Nä det finns ingen marknad, ingen vill äta!

4 thoughts on “Tjockisrutan – Dröm och Verklighet

  1. Förlåt att jag tjatar, men FAAAAN vad jag älskar er enorma kamp för större utbud. Det är så himla härligt att se. GO GO GO girls. Ni är above and beyond FAB!!!!!❤

  2. Ann-Charlotte, jag har varit plus-size i större delen av mitt liv och jag är inte plus-size nu för att jag av hälsoskäl inte kan det längre😦 det är inte helt självvalt liksom. Mitt hjärta är fortfarande bland ”oss” curvy-lishous pumas❤

Kommentera

