Kyla, hetta, hat och konst

På vintern hatar jag kyla och på sommaren hatar jag värmen. Jag anpassar mig helt enkelt. Var förresten på Liljevalchs i helgen och såg den årliga konstutställningen Vårsalongen. Min favorit var denna

Ser ut som vilken oljemålning som helst. Men titeln, åh titeln! – Förbannade Vinter heter den och jag skrattade så jag grät. Allt kulturfolk trodde jag var galen men skit samma. Jag uppskattar humoristisk konst. Fanns mycket trevligt att titta på, tycker att ni ska ta er en titt om ni kan🙂 När ni tröttnat på konsten kan ni börja observera människorna. Ni kommer inse att det finns fler hellånga svarta rockar på Liljevalchs än kanske hela Sverige sammanlagt annars har att bjuda på.

Andra grejer jag gillade



Det var givetvis mycket mer jag tyckte om, men jag kan ju inte posta allt ^^ Om ni går dit vill jag i alla fall också uppmärksamma verket, där två konstnärer byggt upp ett rum och kök helt i papier maché. Det var häftigt!

2 thoughts on “Kyla, hetta, hat och konst

Kommentera

