Vardagskläder i alla storlekar

Igår fick jag genom Fancy Fatshion nys om en artikel i HM Life, där HM meddelar att succén med kollektionen Inclusive inspirerat dem till att nu göra delar av huvudkollektionen i alla storlekar och – so far so good! Jag blev jätteexalterad och tänkte att – Nu har de verkligen förstått, vi vill inte alls ha andra kläder, vi vill ha snygga kläder i vår storlek. Ingressen;

”Våra snygga vardagskläder kommer nu i alla storlekar”  inger verkligen förtroende och det är med stor förväntan jag tittar på plaggen.

Och så får man se… Precis samma sak som HM BiB var.. Ett par jeans.. En ful skjorta .. En parkas.. Det är ju knappast nyskapande och det är ju heller inte delar den vanliga kollektionen. De har återigen missat grejen och ger oss en annan version av de ursprungliga plaggen, vilket är tråkigt. Idag har de visserligen dykt upp ett par plagg till i Hm+ och jag hoppas verkligen att de levererar vad de utlovar, nämligen – vardagskläder i ALLA storlekar. Och då menar jag att det är samma plagg som helt enkelt sytts upp till storlek 54 (sen kan de gott utöka sina storlekar även där).

Men eftersom de suktat mig kunde jag inte låta bli att se igenom den vanliga kollektionen och välja ut lite favoriter and here they are🙂

5 thoughts on “Vardagskläder i alla storlekar

  1. Jag råkar gilla parkasen, men ja, vad är det som hindrar från att göra alla plaggen från vanliga avdelningen i +? Hoppas verkligen det blir så framöver, vilket himmelrike!

    • Jo, det är inget fel på Parkasen. Jag menar att det har vi ju sett förut på HM BiB och jag skulle gärna se fler alternativ🙂 Jag blir överdrivet glad över tanken på att huvudkollektionen skulle göras till Inclusive. !!! Oj vad vi skulle shoppa!!

  2. Ja visst, och att den bara finns i en färg känns ju trist! Känns som alla (inklusive jag själv) redan går omkring i BiBs blå vinterjacka med svart päls i luvan redan, blir väl samma med parkasen…

    • Fniss, ja men det blir ju lätt så. Vore ju strålande om de slutade se på pluskunder som en homogen grupp och faktiskt inse att vi också är individer med olika smak och stil.

Kommentera

