Recension – Blommig asosklänning

Nu kom den blommiga klänningen från asosbeställningen till sist. I love it! Når mig till knäna, vilket borde betyda att den är cirka 95-100cm lång i stl 24. Modellen är ganska oversize, fanns ungefär 30 extra cm vid bysten och minst 40 cm vid höft och midja, dock inte så mycket extra utrymme i ärmarna, men kunde nog beställt en storlek mindre ändå. Materialet är vidare delvis glättigt, vilket jag inte räknat med. Trodde den skulle ha en matt finish, men alltid lite svårt att se på bild, hur ett plagg kommer kännas.. Underligt var det också att själva storlekslappen satt på framsidan.. Vet inte om det är felsytt eller om det var tänkt att den skulle sitta där, men den har i alla fall sprättats bort. Faktum är att jag tog på mig den bak och fram först, då jag gick efter lappen.. Tyckte det såg förskräckligt ut och var redo att skicka tillbaka den omedelbart ^^ Tur att jag kollade på hemsidan än gång till..

Får ta bilder med mig i klänningen en annan dag🙂

4 thoughts on “Recension – Blommig asosklänning

  1. Ping: Ootd | Under ytan med en robust dam

Kommentera

