2011

Och nu är det år 2012… Dags att börja pilla på det där domedagsrummet i källaren då? Eller ska vi skjuta upp det och panika i december när solen börjar ramla ner.. Tänkte börja året med lite reflekterande angående det gångna året. Något som de flesta gjorde redan igår, men jag behövde lite tid på mig att tänka över vad det egentligen var som hände 2011. Lånade och modifierade (läs stal oförskämt) listan av Hanna på Happy happy fatgirl så låt oss börja!

Årets musik:
Melodisk pop/rock. Uppblandat med precis vad som helst. Jag avfärdar inte en enda genre, det finns bra låtar i alla! (Ja det finns bra schlager/dansband och metal).

Årets bästa låt:
Editors – No Sound But The Wind – hittad på soundtracket till New Moon. De där filmerna levererar verkligen himla mycket melodisk pop/rock😉 Har tjatat låten i minst ett halvår. Adam är ganska less på mitt skränande i duschen. Men det är okej, jag stänger dörren och fortsätter att allvarligt sjunga in i spegeln med tillhörande ”moves”. (Tog mig en halvtimme att skriva svaret på den här frågan.. Lyssnade på låten ett antal gånger.. Och sjöng med.. )

Årets bästa film:
Jo sista Harry Potterfilmen var ganska episk. Jag håller med dig till fullo Hanna!

Årets bästa bok:
The Hunger Games-triologin av Suzanne Collins. SÅ.PEPPAD.PÅ.FILMEN!!

Årets bästa tv-serie:
American Horror Story alla gånger!! Och jag avskyr allt vad skräck heter.. Men jisses så bra!



Årets snyggaste:

Jamen jag såklart. I Synnerhet den här bilden jag tog i förrgår.

Årets viktigaste händelse:
Helt klart bloggskrivandet. Det var både spännande och lite läskigt i början. Första bilderna på mig själv var i synnerhet nerviga. Men det gick ju bra!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Först tänkte jag att.. Nä.. Jag gjorde väl inget nytt? Men sen kom jag på att jag aldrig förut varit med i en modetidning, sett en burleskshow eller varit på plus size loppis, (första & andra tillfället) Eller träffat så många underbara nya människor som jag gjort 2011! (Provade också salsaaerobics.. Men det spektaklet kan vi lämna i det förgångna…)

Har du några nyårslöften?
Nä, inte direkt. Snarare önskningar, men det tar vi lite längre ner! Dock tänker jag vara mer pushig! Jag tänker maila och ringa till klädföretagen och försöka komma i kontakt med de som har hand om plus size-avdelningarna i Sverige. Om man vill ha förändring är det bäst att fixa det själv! Läsare får gärna skicka in kommentarer angående hur ni vill att klädindustrin för plus size ska förändras! Vad är dåligt och vad är bra?

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men många fick barn nummer 2!

Vilka länder besökte du?
Fniss, Finland två gånger. Räknas kanske bara som en för andra gången var jag så trött att jag mest sov, när vi väl var i land.

Vad var din största framgång 2011?
Skolan absolut, äntligen får jag fina betyg igen! På den personliga fronten har det varit händelser relaterade till bloggen. Första gången någon länkade till bloggen, första gången en bloggare som jag läser länkade till bloggen! Då gav jag av ett litet glädjetjut och ringde mamma. Kommentarer över huvud taget  har också varit väldigt speciellt! Men allra störst var det att få träffa så många andra plus size bloggare. Då var jag också lite nervös.. Det var ju bloggkändisar man träffade! Människor vars bloggar man läst och inspirerats av och som utan att de vet om det influerat mig till att börja blogga om liknande ämnen🙂

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Allt det där som står ovan!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
.
Ibland ledsen, men överlag mycket glad! Ett bra år, då allt gått åt rätt håll.

Vad önskar du att du gjort mer?
Mer fest och mindre hemmasittande kanske. Vågat dra till med stor fest hemma. Får bli i år istället🙂

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Mina stilikoner är Lilla My, Madicken och alla mormödrar/farmödrar i hela världen. Knut på huvudet, utställd klänning, madickenkängor samt kappa och tantiga broscher.

Vad önskar du dig för 2012?

* Det här kommer låta lite konstigt för många, men ett mer uppstyltat liv. Jag har haft så få föreläsningar att jag i princip kunnat gå upp när jag vill, men det är inget som passar mig.. Jag behöver rutiner.

* Ett jobb! Hör ni det, hela denna blogg är från och med nu en arbetsansökan. Ska försöka svära mindre. Så om ni vill rekrytera en ung briljant dam med många idéer, som kan jobba lika hårt som en arbetshäst och lika detaljerat och fokuserat som en mästerkonstnär (men som ändå har självdistans och vet att ni att ni som arbetat längre med saken har mycket kunskap att ge) – Anställ mig!

* Ny bostad! Faktum är att vi har ett byte på gång med papper och allt. Det vore väldigt trevligt att komma närmare stan (nu bor vi en timme bort) och framför allt, närmare skola och arbete.

*Lära mig funktionerna på min kamera – Det är i princip mitt löfte!

Och en fråga till läsarna
Vad vill ni se mer (eller mindre) av på bloggen? Vad är roligast, outfitposter? Fataktivism? Vardagsinlägg eller tips om kläder och andra plus size damer?🙂

Och slutligen – Jag är dålig på att säga tack – Men tack! Tack alla som tar er tid att läsa min lilla blogg och som kommenterar och mailar. Tack ni som länkar till min blogg och ni som inspirerat mig att blogga – Ni är awesome!

 

 

5 thoughts on “2011

Kommentera

