Tjockisrutan lever och frodas

Jag måste haft tunnelseende för jag har på något sätt trott att ”tjockisrutan” dött ut för länge sen… Med en förmåga, där jag knappt sett att fula kläder existerar och bara hoppar över dem i ett grått mos medan intressanta plagg poppar ut från skärmen/butiken har jag i min villfarelse trott att Sverige bara kryllar av snygga plus size-kläder.

Men efter en diskussion igår på facebook insåg jag att så är nog inte fallet. Så när jag väl gick in på Ellos och AKTIVT  såg på alla tunikor/klänningar de har insåg jag ju HUR illa ställt det egentligen är. En hel värld med pås-tunikor, snibbar, blaffiga tryck, två-i-ett-plagg och generell dålig passform öppnade sig.

Och när man tänker vidare på det plusutbud som finns i Sverige: Halens, Ellos, Hm BiB, xlnt och generous… Ja.. Fan vad illa det är! Sverige är LJUSÅR efter exempelvis USA, Australien, Danmark och England..

Tacka fan för internet.

Nedan följer några av exemplen vi diskuterade igår. My god.

Mmm, två-i-ett-plagg och blaffigt tryck.

Snibbar och volanger i ett!!

Tumör-rostryck, snibbar och ingen passform, ja jävlar, här får man mycket för pengarna!

År 2012 önskar jag mig således ett vettigare plus size-utbud på den svenska fronten!

OCH att folk slutar stödköpa de här fula kläderna. Era stackare, ni måste vara modeutsvultna.

One thought on “Tjockisrutan lever och frodas

Kommentera

