Gnäll på HM

Det är inte speciellt svårt att hitta kläder i plus size.. Det finns oerhört många som inriktat sig på detta och fler och fler klädföretag utökar sina kollektioner till plus size varje år (Även om det fortfarande finns hinder exempelvis underkläder, sportkläder och kläder över stl 54). Jag går således sällan omkring och tycker att jag missar något i klädväg, det finns mer än jag någonsin skulle kunna köpa.. MEN när Marni gör kollektion på HM blir jag faktiskt lite ledsen.. Mönstren är intressanta och det ser riktigt lovande ut! Och när man vidare jämför det med den fjantiga vårkatalogen som kom ut idag blir jag faktiskt förbannad! Det måste vara ett skämt? 4 sidor BiB varav de även fyllt ut en sida med en storrutig skjorta och även klämt in accessoarer som är för alla.. Nä. Inte okej Hm…😦

(Visserligen var hela HM-katalogen totalt ointressant, 90-tal och neon, inte min grej.. Men ändå!)

Nyligen kom det också ut en Lisbeth Salander-kollektion på HM, där de enbart hade storlekar upp till stl 40.. Jag mailade och frågade varför och fick det generella svaret att det inte finns någon efterfrågan, baserat på några jävla undersökningar de inte kan dokumentera.. Detta är samma svar jag fått VARJE gång jag mailat om exempelvis varför de inte har XL i butik eller inte utökar ordinarie kollektioner.. Suck. Plus size-industrin har kommit så långt, men när ska större klädkedjor hänga på ordentligt?

4 thoughts on “Gnäll på HM

  1. Vet du vad jag tycker är allra konstigast med klädföretagens argument att det inte finns någon efterfrågan på stora storlekar? Jo, det underliga faktum att de stora storlekarna, när de väl finns, aldrig finns på rea (med undantag för de mest förfärliga tjockisruteplaggen). Men extra small kryllar det av. Ett färskt exempel: Indiska. Jag var där och letade snabbt igenom sortimentet. Och kunde konstatera att skulle man hitta något på Indiska gällde det att vara petit.

  2. Ja, fy, det var inte mycket att hurra för i vårens katalog. Dock gillade jag de gröna byxorna och gick in på hemsidan igår för att se om de fanns kvar. Och se på fan, de var slut i alla storlekar utom 44 och 46! Vem säger att tjockisar inte vill ha färg? De andra färgerna fanns kvar i alla storlekar!

Kommentera

