Aspirin har äntligen fått ett användningsområde!

Ja, som ansiktsmask alltså. Helt nytt för mig är denna gudomliga ansiktsmask gjord på enbart aspirin och vatten. Min fnösketorra hud blev väldigt tacksam!

1. Ta ca. 5 aspirin, droppa på några droppar vatten och vänta på att det löser upp sig/blanda samman.
I detta skede kan du också lägga till andra ingredienser, typ yogurt eller honung. Detta har jag dock aldrig haft tålamod till och därför heller aldrig provat! Möjligen blir det lite mysigare krämigare konsistens på det hela.

2. Smet ut den korniga massan på ansiktet.

Ifall den blir för torr och börja trilla av, har du använt för lite vätska. ..
(Detta vet jag i alla fall av erfarenhet)

3. Vänta så länge du orkar. Det står en halvtimme till en timme på de flesta ”recept” jag hittat..
Men jag sköljer av det efter en kvart..

Smörj in ansiktet med återfuktande kräm. Voilá! Upplev barnrumpehyn!!

4 thoughts on “Aspirin har äntligen fått ett användningsområde!

  1. Håller med, acetylsalicylsyra gör verkligen huden len. Tyvärr så måste jag alltid fuktboosta jättemycket efteråt, då syran har en förtunnande effekt. Mycket billigare än att behandlas i någon salong med likvärdiga resultat ;D

  2. Ping: Läsvärt från 2011 | Chubby Chic

Kommentera

