Huserar i oversize och mint

Bor i detta just nu, väskan är köpt i somras från Asos sommarrea, snodden är från Gina Tricot och polotröjan som jag använder som klänning är från HM. Båda är inköpta nyligen och finns fortfarande ute i handeln för 99 respektive 199kr. Men om ni funderar på polotröjan kan ni INTE gå efter er ordinarie storlek! jag hade nämligen kikat på tröjan ett tag, men den var alltid slutsåld innan jag fick tag på ett exemplar i XL. Flera stycken på Fancy Fatshion varnade mig då om att tröjan är VÄLDIGT stor i storlek, men jag trodde nog faktiskt att de överdrev, att de kanske ville att den skulle sitta tight eller dylikt. Jag ville ju faktiskt att den skulle vara oversize!

Men när jag sen såg den ute i handeln insåg jag att .. Jisses.. Den här kommer jag inte kunna ha i XL… Så jag avbeställde fort min order och lyckades förra veckan hitta ETT ex i stl S som fungerar utmärkt!

Skulle säga att XS fungerar bra för stl 44-48,  S 48-52, M 52-56, L 56-58 och XL 60-62 . Bettie noterade dock att själva kragen blir mindre och man får se upp med längden, om man nu vill ha den som klänning. Visst kan man ha den som mindre, bara att den blir väldigt stor då🙂 Plus att materialet har en tendens att töja sig.

Snodden behövde jag egentligen inte alls.. Men den är ju mintfärgad! Av någon underlig anledning en av mina favoritfärger.. Jag har flera teorier på varför det är så.

1. Jag har gått igenom alla andra färger och landat på mint som den enda färgen som finns kvar.

2. Köksluckorna i alla lägenheter jag bott i har varit mintfärgade (måste varit rea på mintfärg, när de byggde hus på slutet av 50-talet) och jag har nu vant mig vid färgen, alternativt börjat tycka om den för att klara av att vistas i köket.

3. Mint är en vuxenfärg och jag försöker maskera mina barnsliga intressen med vuxna färger.

4. Jag är skadad av ”shabby chic” inredningstrenden och Leila bakar och gillar nu bara pasteller.

Har försökt fånga detta på bild, men alla bilder blir bara mörka och tokiga. Det fick bli collage.

2 thoughts on “Huserar i oversize och mint

    • Det måste vara någon slags kollektiv ”Leila bakar” skada känner jag ^ ^ Varför känner jag annars behovet av att skaffa en Kitchen aid i varje färg… (har ingen btw).

Kommentera

