Årets enda huslighet

Det närmsta jag brukar komma bakande är att jag läser OM bakning på typ Söta Saker eller Underbara Clara…  Kanske någon äppelpaj då och då. Men nej, mitt bakande sker alltså främst i läsning, förutom!! JULBAKET! Min bästa vän är en bakare av rang och har sen ett par år tillbaka kommit över till mig någon dag i december, då vi gör julgodis, bullar, pepparkakor och allt man kan tänka sig! Hela dagen och hela natten tar det och vi är helt döda efteråt, men fasen om det inte är en av mina favoriter bland jultraditionerna.

Och nu är dagen spikad! HURRA!

Räkna med fler inlägg om julen, då jag är HELT  jultokig. Har redan druckit glögg, lyssnat på ett ton julmusik och köpt flera julklappar… Hann till och med köpa lite fler gamla julkulor på en hangarloppis i helgen. Kunde inte låta bli dem!! 20 spänn för fina gamla kulor i originalförpackning *flämt stön*. Morsan var inte sämre hon och köpte en liten ängel vi båda trodde var i glas.. Men den visade sig vara i plast… Och den blinkade!!! Kitschigt och grant. Den lilla manicken krävde dock femhundra batterier för att komma igång, men vi gav minsann inte upp!

Halva söndagsmorgonen satt vi i hennes kök och pillade, men vi fick igång den lille rackaren!

Kommentera

