Chic

I nr 24 av Chic, som kom ut här i dagarna, finns det en större artikel med om Fatshionistas, där bland annat jag, Bettie och Thina är med! Jag är i överlag jättenöjd med artikeln, försökte klämma in så mycket kroppspolitik som möjligt i intervjun😉 Men jag skrattade visst till lite grann, när jag läste inledningen.
”De kallar sig fatshionistas”… *fniss* Jag har då ALDRIG kallat mig för en fatshionista, men okej. Allt för det suveräna litterära greppet antar jag.

Men jag tycker ju givetvis att det är hur kul som helst att stora tjejer får utrymme i en tidning som Chic! Intressant att läsa ledaren också av chefsredaktören Charlotta Flinkenbergs egen erfarenhet av större storlekar på kläder.

Ut och läs nu!

Min man var dock mycket besviken, han ville så gärna se sitt myntade uttryck ”chubby chic” i artikeln😉 Bättre lycka nästa gång!

7 thoughts on “Chic

  1. Ping: 2011 | Under ytan med en robust dam

  2. Ping: ”Tips! En mörkare byxa slimmar din siluett” | Under ytan med en robust dam

  3. Ping: Läsvärt från 2011 | Chubby Chic

Kommentera

