Bloggträff á la burlesque

I lördags träffades vi alltså för bloggträff deluxe! Vi började på restaurang Wagamama, där jag lyckades beställa världens äckliga ankdumplings som åkte tillbaka till köket, men ut kom istället supergoda kycklingdumplings. Jag och Jenny som också beställde de skumma dumplingsen är övertygade om att det var något konstigt i dem. Som kanske fem liter vinäger (som gått ut).

Efter lunchen åkte några av oss hem till Frida och jag, Amanda och Carin gick vidare till Beyond Retro. Jag köpte en kjol, som jag lämnade tillbaka fem minuter senare. Fick ett tillgodokvitto tillbaka trots mina protester.. Det sved. Jag ville strypa expediten, men istället log jag medan jag grät inombords och stoppade ner det dumma kvittot i plånboken.

Sedan blev det vin och tillfixning hos Frida och Thinas kompis Lina slöt upp med världens finaste klänning hon hittat på erikshjälpen för typ noll kronor. Det är vid såna tillfällen man inser att man borde bo på erikshjälpen/myrorna/röda korset/emmaus. Helst samtidigt.

Amanda piffar

Lina och Thina alldaless fina och pimpade.

Gruppfoto, från vänster- Jenny, Lina, Amanda, Carin och Thina. Och framför har vi vår fina artist Frida!

Och sen vidare ut i septemberkvällen, vi gjorde den tvåminuterlånga färden till lokalen och sen var det bara vin, fotande och burlesk för hela slanten!

Och sen burlesken! När Frida kom upp  på scen skrek jag sönder rösten. Fan va bra hon va! Och jag kände under kvällen hur bröstpasties verkade som en riktigt bra investering.

Helt  underbar  dag!


7 thoughts on “Bloggträff á la burlesque

  1. Ping: 2011 | Under ytan med en robust dam

  2. Hej! Köpte också en grej på Beyond Retro som jag nu känner att jag vill lämna tillbaka. Hur länge håller tillgodokvittot? Fin blööögg förövrigt!

  3. Ping: Läsvärt från 2011 | Chubby Chic

Kommentera

