Fimbulvintern del 3?

En skamlös person antydde att vintern är på väg. Då började jag nästan gråta. Inte för att jag är en hard core sommarfantast..Utan för att jag är en hard core snö- och is hatare.  Flera bloggare har under senaste veckorna förmodligen känt samma sak och lagt upp ångestfyllda vinterbilder med titel ”NEEEEEJ” under.  Efter två säsongers jävla fimbulvintrar förväntar jag mig nu engelsk vinter. Med regn och plusgrader.  Enligt nordisk mytologi kommer det dock tre säsonger av fimbulvinter… Och sen Ragnarök.

Så för att förtydliga, höst, regn, svampplockning och innesittande utan skam – Mysigt.

Snöhelveteskaos och tretusen minusgrader – Ångestframkallande och skitdåligt.

Idealet vore om det kom ett lätt snötäcke en månad innan jul. Sen kan det vara engelsk vinter i januari och *poff* vår i februari!

NEEEEEEEJ!

One thought on “Fimbulvintern del 3?

Kommentera

