E.L.F recension

För några veckor sen dök sminket från E.L.F upp, som jag skrev om här. Jag uppskattade sminket. Katterna uppskattade lådan. Jag uppskattade inte att katterna försökte ligga i lådan… På sminket.

Nu till recensionen!

Överlag är jag nöjd,  men vissa produkter fungerade inte alls. Bland annat så köpte jag en mineral rouge och en mineral concealer, vilka var usla. De var täckande, men själva konsistensen på pudret.. Kakigt, torrt.. Hyn  liksom drog ihop sig och torkade.. Uäh. Det som inte heller var superbra var All over cover stick , vilket också var täckande och överaskande nog luktade apelsin/citrus MEN som gärna gled ut över ansiktet, när man blev varm.. Detta trots att jag fäst med puder.

Utöver det köpte jag flera borstar, bland annat en kabukiborste och en eye shadow brush, som får högsta betyg! Fin borst och oslagbart pris.  High Definition Powder, bronzing powder och de två färgerna av plumping lip glaze jag köpte levererade också! Men bered er på att läppglanset smakar mint (skulle nog föredragit jordgubb eller annan söt fruktig smak.. Men sen är jag max 14 år i sinnet också. Vem vet, det kanske kan anses moget att gilla mint).

Nu ska vi se.. Vad mer har jag köpt.. .. ja just det.. Ett mineral blemish kit och en tone correcting concealer, som båda fungerade bra och hade bra konsistens, även om de inte täckte fullständigt (tone correcting concealer luktade även den citrus). Min absoluta favorit blev istället Concealer Pencil & Brush, vilket täcker helt fantastiskt bra! Dryg och färgen stämmer bra överens med bilden och kommer också med smart pennvässare i locket. Kommer förmodligen beställa en hel drös så de inte hinner ta bort den ur sortimentet, (vilket alltid händer mig, när jag hittat sminkfavoriter).

Den sista produkten jag beställde var en Cream Eyeliner i svart med tillhörande borste, som jag hade mycket höga förväntningar på! Och till en början fungerade den bra, den var hur lätt som helst att applicera och få till en rak linje med. Så jag trodde nog att jag hittat en till favorit bland ELF-produkterna. Åker iväg på fest och allt är frid och fröjd. Efter ett par timmar var det toalettbesök och jag ser i spegeln att eyelinern smetat ut över hela ansiktet…Okej kanske mer som vecket i ögat, men ändå. (Ingen i sällskapet sa något heller, tack för den!😉 ) Jag hade i och för sig ”all over cover stick” under, vilket som sagt har en tendens att smeta ut sig.. Och jag hoppas verkligen att det var det som var felet för annars var eyelinern perfekt! Har inte använt den efter det.. Måste nog göra en testrunda hemma och se efter hur den beter sig. Återkommer om det senare.

Sammanfattning 

Absoluta köp – Alla borstar, Concealer Pencil & Brush, High Definition Powder, Bronzing Powder samt Mineral Blemish Kit.

I mitten – Plumping Lip glaze, All Over Cover Stick, Tone Correcting Concealer.

Köp för i helvete inte  – Mineral Concealer och Mineral Rouge.

2 thoughts on “E.L.F recension

  1. Kul med recensioner! Jag har funderat på att beställa från elf också, men har lite funderingar kring vad produkterna innehåller…? Verkar de bra eller ”giftiga”? Svår fråga kanske, men..🙂

Kommentera

