Plåsterindustrin skulle gå under utan mig

 

Jag – Det var ju ett par BEKVÄMA skor jag behövde. Vart kom alla dessa plåsterslukande massakerskorna ifrån?!! VA?!

Adam – Men gör dig av med dem som inte är bekväma då.

Jag – Ome, så kan man ju inte resonera.. Då skulle jag ju inte ha några skor kvar!!

Adam – ……… Gör dig av med de du inte använder då?

Jag – Ja men.. Jag behöver ju bara gå in dem.. Och jag använder dem ju.. Faktiskt..

Adam tar upp ett par röda skor med höga klackar – NÄR har du använt de här..

Jag – … Alltså…. Hm.. Men de är ju fina! …. Ge mig dem!

Jag drar på mig skorna och vinglar ut i vardagsrummet på parketten..

– Se SE!! Jag använder dem! (Det känns som att någon motorsågar mina fötter) .. Jääättebekväma och bra!

Adam – Men varför frågar du mig, när du ändå inte vill ha min åsikt..

Jag – Jag kunde väl inte veta att din åsikt skulle vara HELT galen?????

Adam – Ja att fokusera på skor som är bekväma, som man använder och sälja eller ge bort de andra är ju helt sjukt.

Jag – …………….. ÄH! Du förstår ju inte!

Adam – Skitsamma, jag går till affären.

Jag – Köp plåster!

3 thoughts on “Plåsterindustrin skulle gå under utan mig

  1. haha, samma konversation har utspelat sig här hemma ca 100 gånger. ”men… men, de är ju så fina!”
    ehum, ja verkligen fina när de ligger i högar i garderoben, verkligen…

Kommentera

