Varför har ni långbyxor på er killar?

Nu råkar det vara ganska svalt och bekvämt just idag, men under den senaste månaden har vi ju haft en hel del tropiktemperaturer och trots det ser jag större andelen killar gå omkring i långbyxor och jeans. Varför? Trivs ni helt enkelt i 30 grader? Eller har ni inte köpt shorts? Och varför är det inte accepterat för killar att ha kjol eller klänning på sig? De är ju extremt bra plagg som alla borde få ta del av.

Och så ser jag alla män som arbetar i uniform och lider med er.. Kvinnorna får visst ha kjol.. Men ni får inte ha kjol… Och ingen får ha shorts. VAD I HELVETE. Jag tycker ni ska strejka för er rätt att inte dö av värmeslag. Jag är med er! Män och kvinnor förena eder – För allas rätt att ha vilka plagg man vill på jobbet och på fritiden!

2 thoughts on “Varför har ni långbyxor på er killar?

  1. Hej! Vad roligt att läsa alla dina kommentarer, jag blir alltid så varm i hjärtat när jag får nya läsare🙂

    Ja visst är det dumheter att killarna på MaterialMännen inte får ha shorts! Hur tänkte de där liksom? Tjejer får gärna visa benen men grabb-ben är ju inte sexiga. Pffft.

    Sånger om kvinnor gjorde en låt som heter Ellen sa nej, den handlar om en servitris som inte ville ha korta shorts på jobbet bara för att män vill se vackra kvinnoben.

    Förresten så har du en trevlig blogg som jag genast ska börja prenumerera på!

Kommentera

