Jävla skitsamhälle

Mitt i all rea och konsumtion, kan jag bli trött på hela grejen och funderar över livet som spartansk kringdrivande profet. Avrakat hår, jutesäck, sandaler och livssanningar som man levererar till alla man möter… Jag inser ju att detta i alla fall i Sverige inte skulle vara så genomförbart på vintern.. Men trots detta så finns det en del i mig som är trött på hela skiten, vill se alla prylar brinna upp och vara fri. Fri från det här jäkla samhället som bara uppmuntrar till konsumtion, kapitalism och egoism. Var man för sig, vinnaren får en villa i Täby och kan anställa Olga som städar upp efter livshetsen. För att ”Livspusslet” ska gå ihop. Jag dör! Det finns inget ord jag avskyr mer… (givetvis gör de det, men jag kommer inte på något just nu). Alla dessa stressade människor, som gett efter för samhällets konstanta ökade krav, där alla människor är utbytbara slit- och släng varor.

Ibland förstår jag de vuxna i filmen The Village. Inte för att jag tror att det samhället på något vis är idylliskt. Kanske är de det som är problemet. Det finns inget idylliskt samhälle och som människa befinner man sig i samhället vare sig man vill det eller ej. Om jag inte kör på att bo ensam i ett tält i skogen och skjuta rådjur med pilbåge.

Snart skriver jag säkert en dålig låt om det också.. ”Jag vill bli en stenåldersman, men jag är feminist så helst vill jag bli stenåldershen, men det motverkar hela skiten och jag vill bli omedveten om feminismen, omedveten om miljöförstöring och bo i en grotta och klä mig i björnpäls utan att tänka på Peta”.

Hm.. Får nog jobba lite på flowet i den där låten..

One thought on “Jävla skitsamhälle

Kommentera

