Östkusten

I veckan var vi och besökte östkusten som vi gjort tusen åter tusen gånger förut. Skillnaden nu var att det var midsommaraftonskväll och vi var ensamma på stranden, som i mina barndomsminnen alltid var fyllda med uppblåsbara bollar och madrasser som guppade på vågorna medan pappor och mammor bevakade ungarna med hökögon. (Eller så låg de och pressade och ungarna lekte vind för våg bokstavligen). Vår familj åkte i alla fall alltid supertidigt på morgonen för att kunna claima samma sandplätt varje gång.. (Den som låg avsides från övriga barnfamiljer). Jag packade alltid hälften av leksakssamlingen till mina föräldrars stora förtret. Dessutom använde jag i princip bara en leksak i alla fall. Hm, när jag tänker efter så har mina packningsmetoder inte förändrats speciellt mycket…

Men där i det långgrunda vattnet spenderade jag mina sommardagar med att leka sjöjungfru och hade hittat en speciell sten i vattenbrynet att placera mig själv stoiskt på. Eller så samlade man snäckor och stod upp och ner på havsbotten.  Så det var med nostalgi jag stod där på stranden och tittade på den lilla sandplätten som finns med i så många barndomsminnen.. Äckliga ostmackor, jummen saft, min lillebror som blev getingstucken in his private parts, när han viftade med en kanelbulle… Those where the days..

 

Här ser vi både sandplätten och stenen jag lekte lilla sjöjungfrun på

 

Galet par som var ute och rodde.. Misstänker att det var ASPACKADE.. Den ena hoppade i på tillbakavägen.. Men de kom båda i land.. Pjew.. Jag hade blivit riktigt pissed om jag varit tvungen att bada och livrädda and shit.

Das mama

En trave modetidningar som låg under en buske.. Från 2007… Tre stycken fick följa med hem.. Man måste ju ha koll på modet!

OMG, insåg precis att det här blogginlägget är som tvåtusentalets version av personer som tvingar sina gäster att se semesterbilder… O.o…

One thought on “Östkusten

Kommentera

