Magiska kläder

Du drar på dig den där tröjan, tröjan som känns perfekt, ett magisk plagg som gör alla andra klädval oväsentliga. När du har den blir dagen genast lite lättare, när den ligger i tvätten känns livet helt enkelt inte riktigt rätt. Du står inför garderoben och utropar
”jag har inga kläder!”
Och jag förstår dig helt! Jag tror på att ett plagg kan sätta stämningen för en hel dag, göra den lite bättre och lite mer perfekt. Så när jag själv står inför en full garderob och utbrister samma sak så inser jag att den saknar magiska plagg.. Jag står inför en garderob med tyg, kläder som inte kan förvandla min dag till något annat än normalitet och jag får hindra mig själv från att gå och rota i tvättkorgen efter de plagg som är mina bästa vänner.

Detta är något jag numera försöker göra till en regel när jag är ute och handlar, att bara handla magiska plagg.. Och allvarligt talat finns det inte speciellt många av dem, vilket gör att jag har mer pengar än normalt.. Och mer plats i garderoben..

6 thoughts on “Magiska kläder

  1. Jag vet precis vad du menar. Gaahhh, detta ständiga ”jag har inga klääääder” som uppkommer hos mig. Och mina favoriter ligger självklart i tvättkorgen. Jag måste göra en stor utrensning. Jag har som regel att köpa kläder som jag ”älskar”, men ibland så kommer dessa fynd på kläder, vilket inte är så mycket fynd då det bara blir liggandes i garderoben. Måste tänka mer så, magiskt, helt enkelt.

    • Många av kläderna är det inte ens något fel på.. De har bara inte det där.. extra glittret som gör att jag känner mig kunglig!
      Fast jag kan inte rensa ut så mycket. Det skulle bli max 5 plagg kvar i garderoben som är synnerligen magiska.

  2. har inga magiska plagg! jag kan använda samma (oftast nytt) plagg i några veckor i sträck (jaaa, jag tvättar det också) och tycka det är helt perfekt, men sen pang bom, så har det förvandlats till ett av de där ”bara tyg”-plaggen. antar att man inte ska överanvända ett plagg man gillar.

  3. instämmer helt …. vissa kläder är bara ”rätt” …..Kram …. från skogsmulle som trivs i målar skjorta och för stora lortiga trädgårdsbrallor hihi

  4. Ping: Magibrist i garderoben | Under ytan med en robust dam

Kommentera

