Sailor Moon, min barndoms stjärna

!! .. Det här var en av höjdpunkterna på sommarlovat när jag var liten *tindrar* Fast jag såg inte på Sailor Moon för att se henne utrota monster.. Nej nej.. Jag ville ju att hon och Mamoru (den maskerade rosen) skulle bli tillsammans… Och på mellanstadiet lekte vi sonika Sailor Moon varenda rast.. (Jag fick vara Sailor Moon eftersom jag var blond och grät som en barnrumpa, när jag ramlade).. Enda problemet var att vi var för många tjejer.. Det fanns för få sailors, så vi fick helt enkelt hitta på egna namn.. Och engelskan var väl.. Eh.. Inte så bra.. En av tjejerna döpte sig till ”Sailor moln”.. Fast då med engelskt uttal.. muuuuuuln…

Så töntigt, SÅ fint. Jag tittade alltid på hela slutsången för att se Sailor Moon och Rosen få varandra. Och det gjorde jag givetvis den här gången också.

One thought on “Sailor Moon, min barndoms stjärna

  1. Oh ja, det kommer jag ihåg. Det gick på kanal fyra och jag bänkade mig varje söndag (tror jag att det var) framför tv:n. Tyckte det var illa att de inte visade hela serien, vilken jag på senare år laddade ner. Animen lever kvar, och jag följer olika serier hela tiden. Du borde lekt med mig, för det fanns knappt någon som kollade på Sailor Moon bland mina kompisar.

Kommentera

