5 nödvändiga böcker till sovrummet

Tänkte ta tag i det här med bokhögarna som växer som svamp här i lägenheten.. De poppar upp överallt.. Vet faktiskt inte alls hur det gått till.. Samlade ihop böckerna i sovrummet och fick ihop 22 böcker.. Varav jag hade kopior på två böcker?! Man kan inte behöva 22 böcker i sovrummet.. Eller.. Man kan ju faktiskt bara läsa en i taget.
Max fem skulle jag säga att man behöver.

Två romantiska böcker med övernaturligt innehåll (beroende på om jag vill läsa om vampyrer eller varulvar).
En häxbok.
En bok från skollitteraturen.
Och en synonymbok under sängen så jag kan fuska mig till succé i korsordstidningar för barn (och då givetvis triumfera över min man i våra outsagda tävlingar).

3 thoughts on “5 nödvändiga böcker till sovrummet

  1. jag har en miljon böcker i mitt sovrum, men det beror mest på att jag sover bredvid en vägg som är täckt med bokhyllor.

    gillar förövrigt urvalet av böcker😉.

Kommentera

