Det var bättre förr…….a månaden.

Posthelvete!!! Posten la för någon månad sen ner postkontoret här i vårt lilla centrum och har förflyttat den till Coop a.k.a. du kommer fan knappt dit utan bil… Varje gång jag gått dit har jag haft femtusen kilo vrede i mig som bara förstärks i och med att jag inte bara ska gå en omväg från centrum och missa min buss.  Jag ska gå över en ogästvänlig motorväg, en isig megaparkering det inte är menat att gå på, med resultatet att man blir halvt överkörd och nu under vintern vinglar omkring som en rotund fetarg tjur på isen.

När jag väl kommer in på Coop/posten, med håret åt alla håll och kanter och illröda kalla öron frustar jag som en arg brunstig älgko och söker efter någon att attackera… Och till råga på detta ska jag nu stå i kö tillsammans med alla som spelar på hästar eller ska köpa kondisvaror.. En enda lång kö alltså… GAAAAAHHHHHHHH!

Varför ska posten ha vinstkrav…. Jag repeterar VARFÖR I HELVETE ska posten ha vinstkrav…

 

Jag hatar er posten, jag hatar er innerligt och helhjärtat.

 

 

 

 

4 thoughts on “Det var bättre förr…….a månaden.

  1. Usch, det låter inte alls trevligt. Turligt nog har vi postombud ganska nära, men jag kommer ihåg när vi bodde på ett annat ställe som låg uppför världens längsta backe (kändes det som) och det tog ca 30 min enkelväg att gå.
    Fast, du måste nog varit världens sötaste tjuriga katt😀

    • Det värsta är ju att jag inte kan vara arg på personalen.. Det är ju inte deras fel att Posten är retarded.. Buhu.. Behöver ta ut min ilska på någon.. Och ett argt mail till posten just doesn’t cut it..

  2. Hos oss har de flyttat från macken till ICA. Numera kan man hämta paket 10-18 på vardagar och 10-16 på helger, mot tidigare 7-22 alla dagar i veckan. Nu kan de ju lika gärna införa postkontoren igen, jävla skit!!

    • Segt, blame it on vinstkraven! För mig hade det ju varit super om posten åtminstone legat vid Ica, det hade varit vid pendeln på vägen hem. Som det är nu måste ALLA gå en omväg för att komma till posten. Inte klokt.

Kommentera

