Asos Curve Oversized Jersey Dress – Recension

Denna klänning har snabbt blivit en av mina favoriter att strosa omkring i till nästan vilket moment i livet som helst egentligen. Lika bra i skolan som på kulturig utställning😉

Jag kan annars tycka att det är lite som ett lotteri att beställa från Asos för man vet aldrig riktigt vad som kan dyka upp hemma.. Ibland är kvalitén helt bedrövligt dålig och måtten stämmer mer ofta än aldrig inte alls. Och det är ju knappast okej för ett plagg som allt som oftast kostar 35 pund och uppåt…

Men denna gång blev det alltså succé! Klänningen som fortfarande finns ute på rean för 14 pund har ett otroligt vackert fall, mjukt härligt tyg och är REJÄLT oversized, vilket var det som oroade mig mest, det får inte bli mjäkigt och halvdant. Jag beställde en stl 24 (svensk 52) och det finns säkert 1,5 meter extra tyg i vidden -YEAH! En riktig höjdarklänning alltså. Det enda negativa är att jag misstänker att den kommer bli nopprig fortare än vanligt, då jag använder den så himla mycket…

Kommentera

