Inclusive – Recension

Idag är alltså den stora dagen som vi alla väntat på😉 Kollektionen visar upp ett par plagg och accessoarer vi inte sett förut, bland annat ett par solglasögon, ett paraply och en axelremsväska, varav allt finns i närmare vy på hemsidan. Bh:arna går som vi alla förutspått enbart upp till 90c/85d, vilket verkligen motsäger hela ”inclusive” temat, men HM tycker säkert att de är superrevolutionära.. Kollektionen introduceras vidare med ”Everyone is entitled to fantastic fashion. H &M Inclusive – where there’s room for all sizes”.. Ja alltså förutom stl 56 och uppåt.. Och vi är ju bara ”entitled” just den här gången, och bara online, och vi fick tydligen inte ha alldeles för stora bröst heller.

Men jag antar att HM tar små steg i just det här fallet…

Om vi vidare ser närmre på kollektionen är nog klänningarna de plagg som kommer sälja slut fortast i de större storlekarna, medan bodyn och pennkjolen kommer hänga med till reahyllan. Overall känns kollektionen väldigt ung och aningen over the top. Lite för mycket mönster och detaljer i plaggen. Om vi exempelvis ser på denna cardigan så hade det väl ändå räckt med mönstret ELLER knapparna.. Det hade också varit roligt om vissa av plaggen kom i flera färger. Tänk er denna skapelse i lite andra färger, kanske nude och svart till att börja med. Det skulle sälja! Jag är HELT övertygad om det. Jag tycker också att kollektionen skulle mått bra av cirka 3 par olika leggings i mönster/spets och en riktigt snygg vårjacka.

Personligen beställer jag den rosa kjolen och undrar vad i helvete de små dockorna gör där.. ”Oj vad stuvbitar det blev över.. Jag vet vi göra fula dockor på dem”.

Inclusive får av mig slutligen 3 stjärnor utav 5😉 Nästa steg är att göra alla HM:s kollektioner till ”inclusive” och då med storlekar över 54, samt BH:ar upp till åtminstone 105G. -Kom igen nu HM, det är faktiskt inte välgörenhet, det är strålande affärer.

2 thoughts on “Inclusive – Recension

  1. Vilken bra recension🙂
    Jag tyckte det var riktigt irriterande att det inte fanns större Bh-storlekar. Det gick upp till 95B, men var fanns 95C- och D? Jag gillar dock att de är färgglada, och mönstrade, lite over the top som jag. Jag klickade också hem kjolen, samt den vita klänningen och den mörkblommiga. Sen kunde jag inte motstå platåskorna.
    Min reaktion över dockorna var densamma, what, liksom =)

    • Tycker det är mäkta underligt att de inte kan göra en bh i 95D ens.. Tydligen kan de göra en D och tydligen kan de göra en 95 i omkrets.. Men att kombinera de två… Helt omöjligt!😉 Jag tycker visserligen också om att det är mönstrat och inte bara tråkigt enfärgat.. Men samtidigt är jag en fattig praktiker som vill ha plagg som kan kombineras enkelt med annat ^^

Kommentera

