Loppisen – The story

Dagen börjar med att jag packar ner massor av extra grejer jag absolut kommer ”behöva” så som två saxar och två sorters tejp.. Det är nog lite min grej att vara överdrivet preparerad (fast ändå glömma hälften) Vilket betyder att jag hade två sorters tejp, men inte den frystejp som jag egentligen ville ha.. Mitt hår ville inte heller samarbeta och åkte till slut upp i en oattraktiv tofs. Sen skulle man ju välja fina kläder för chansen var ju ganska stor att tjejerna har kameror… Med uppsåt! Kom i alla fall iväg smidigt och möter Fancy-Frida på tåget till från Stockholm till Uppsala. Som jag trodde kom kameran fram😉

(Alla bilder från Fancy-Frida)


Vi kommer fram till lokalen med all packning, och jag borde ju ha börjat med uppackning och så vidare.. Men allvarligt talat ville jag kolla igenom alla andras grejer.. Hehe.. Man vill ju inte missa något! (Har planerat att fota allt jag köpt – Så det kommer upp i ett senare inlägg)🙂

Till slut kom vi  i alla fall igång med försäljningen, här ser vi mig försöka agera professionell och hjälpa kunden med paketering, kommer dock inte alls ihåg vad jag sålde…

Älskar bilden här ovan! Hennes änglauttryck och hans stolthet, det röda, det rosa *dör* och i hennes påse ligger en klänning jag missat!! Den var hur snygg som helst. Varför såg jag den inte först… Vi säger att den inte hade passat..

Gruppbilden!
Från vänster Fancy-Frida BettievonFraucht FatandFurious Jag och FatshionistaJennie – Notera att jag (den korta) är den enda som inte ler. Skit också!

Hemkörd pizza till middag ^^ Som vanligt gör jag misstaget av att säga Ann-Charlotte när de vill ha namn..

– Anncha?

– Ann-Charlotte!

-charrlltt??

– Okej.. Charlotte blir bra..

– (lättat) okej charlutt.

På vägen hem från en riktig superdag har jag på mig ett av fynden – En faux fur-krage jag köpt av Fancy-Frida🙂

Detta ska göras om!

2 thoughts on “Loppisen – The story

  1. Svartvita gruppbilden blev sååååå mycket bättre.
    Nästa gång ska vi BÖRJA med gruppbildsfotograferande! Så vi inte känner tidspressen.
    Hade glömt bort det där med Ann-Charlotte. Tänkte ju igår att det där MÅSTE jag ha med i bloggen😉 Hur kul som helst.
    Ser fram emot nästa gång!
    Kram
    PS: Klänningen hade INTE passat! Japp. Vi. Säger. Så.

  2. Ping: 2011 | Under ytan med en robust dam

Kommentera

