Stylisterna och min oförmåga till självstyling

Sitter och ser på stylisterna på kanal5play och smådrömmer för mig själv om att bli världskänd stylist. ”Vilket drömjobb” tänker jag, innan jag kommer på att det förmodligen är ett yrke som jag verkligen inte skulle klara av. Jag är varken trendmedveten eller stilsäker, jag ändrar min egen ”stil” om jag nu skulle ha någon hela tiden och jag skulle inte kunna bry mig mindre om trender. Jag kan heller varken hår eller smink, varav jag alltid ber frisören klippa mitt hår i en ”färdig” frisyr som jag inte behöver göra något med.

Men allvarligt talat så sätts ofta ”frisyren” upp i en knut på huvudet och så någon standardtunika, trasigt nagellack och MÖJLIGTVIS concealer och ögonbrynspenna.

Så ambitiös är jag.

Drömmen får nog hellre bli att ha råd med en egen stylist😉

 

4 thoughts on “Stylisterna och min oförmåga till självstyling

Kommentera

