Leggingsfundering på Lindex

 

Jag har länge behövt köpa massor av tråkiga plagg, nämligen strumpor och svarta standardleggings, plagg jag AVSKYR att köpa. Så i lördags åkte jag och en kompis ut i vimlet för att hitta godbitarna! Vi går först in på Lindex och jag lyckas faktiskt hitta både strumpor och leggings..

… Men nu till det underliga…

Lindex har leggings på plussizeavdelningen i organisk bomull, jättebra initiativ för övrigt, MEN i princip likadan modell finns också på vanliga avdelningen för nästan halva priset..

Jag vill ha stl. XL, vilket finns både på vanlig avdelning och plussize, men hade jag alltså inte kollat ordentligt kunde jag fått betala 80kr mer per par.. Är det verkligen vettigt?

Nu till min undran – beror detta på att de använder mer tyg i plussize och behöver ta mer betalt, eller vet de att vi köper ändå? Eller är de större konkurrens på den ”vanliga” avdelningen i jämförelse med andra klädbutiker, vilket pressar ner priserna…

 

 

Vad tror ni?

 

Till vänster har vi leggings för 179 kr och till höger leggings  för 99kr

 

 

 

8 thoughts on “Leggingsfundering på Lindex

  1. Är inte XL på stora avdelningen större då? Jag skulle tippa på att det handlar om att passformen är annorlunda eftersom de stora är anpassade för mer kurvor.

  2. En XL på ”vanliga” motsvarar L på tjockisavdelningen. Fast inte riktigt, för tjockisleggingsen är lite mer stretchiga och har vidare ben än de som finns på ”vanliga”.

    Jag har gjort noga studier av detta.

      • Jag vet det är knäppt.

        Jo, jag trodde också att det var PRECIS samma storlek tills för några månader sedan. I vanliga fall köper jag XL på ”vanliga” avdelningen, eftersom jag är snål. Men en gång fanns inte XL på vanliga, så jag blindköpte L på tjockisavdelningen. Och L på tjockis var värsta pösiga på mig kring fötterna och i knäna, något som XL på vanliga ALDRIG är. Så det är någon skillnad, om än liten. Skillnaden är definitivt inte rimlig att ta 80 spänn med för. Men Lindex är dumma i huvudet ibland, deras storlekar är ju knäppa. Typ att 116 är mindre för flickor än för pojkar.

Kommentera

