Leggings .. Och den oändliga lårhålsförbannelsen

Don’t get me wrong, jag är evigt tacksam att plagget leggings blev uppfunnet och att det är så in style att det går att köpa precis överallt. På grund av leggings slipper jag nämligen plagget byxor, ett plagg som aldrig har velat samarbeta med min kropp. Inte ens när jag gick på dagis tyckte jag att byxor var ett speciellt roligt plagg.. MEN det blir ALLTID hål … Hål vid låren eller skrevet som hur man en försöker inte går att reparera på de sladdriga leggingsen och jag blir galen!

Jag har smått accepterat att leggings är ett tråkigt förbrukningsplagg (typ som strumpor), men detta faktum gör att jag bara köper tråkiga svarta standardleggings, för varför skulle jag spendera mer pengar på något som ändå kommer gå sönder efter viss (uberkort) tid…

Jag och bästa kompisen har diskuterat det här fenomenet länge och hon är en mediumtjej, varav det här problemet alltså är vida spritt, inte bara bland oss plussizetjejer. Så vad kan göras? Vid ett tillfälle provade jag att köpa tyglim och svarta tuvbitar och försökte förstärka leggingsen.. Men det fungerade mycket dåligt.. Limmet stelnade och man hade massor av hårda tygbitar som skavde vid låren istället. Så den idén gavs upp.. Men det går ju heller knappt att sy i dem  eftersom tyget är så skirt…

Har någon en bra idé?  Någon som kanske kan mer än mig om tyger och reparering.. För jag lovar att man skulle kunna tjäna pengar på det här.. Föreställ er en universell tygbit anpassat för att sitta mellan låren på båda benen och över skrevet, alltså ett tygbit i en bit som man … stryker?? på tyget.. Detta skulle bli lika vanligt som BH-förlängare och jag föreslår att man kallar det ”legging fix” (eller något annat lika konkret) och ska alltså gå att hitta i alla klädbutiker som säljer leggings.

Okej.. Uppfinn det nu…

 

5 thoughts on “Leggings .. Och den oändliga lårhålsförbannelsen

  1. det finns ju lagningslappar som man just stryker på. dock vet jag inte hur sköna de är och om de blir att de också skaver. men kolla in valfri tygaffär eller åhléns kanske. men visst skulle det vara skönt om man kunde fixa något som kan rädda ens leggings, jag är så trött på att ständigt slänga ett par som är hela överallt förutom just på insidan av låren, suck.

  2. Ja, usch, chub-rub är inget kul när det kommer till leggings. Men vill du slippa det, så köp dessa:
    http://carmakoma.com/basic/luxx.html

    Jag har haft mina i två år, och innan dess fick jag slänga hur många leggings som helst. De är helt fantastiska, och jag antar att det är pga deras täthet i själva vävningen av tyget, men också att de är glatta. Helt klart värda pengarna också. Passar både sommar och vinter😀

  3. Hittade din blogg via Beyond Sizes.
    Känner verkligen igen det här problemet! Men jag hittade för två år sen svarta bommullsleggings på KappAhl som faktiskt håller längre. Jag kan ha stl L/44/46 (brukar ha 48/50 i byxor annars). Nackdelen är att de är lite sladdriga precis vid fotmynningen och kostar runt 179 kr. Men jag har typ 4 såna nu i min garderob som jag varvar mellan och de håller hur bra som helst🙂
    Kram Fancy

  4. Hej!
    Jag känner verkligen igen mig!
    Mina byxor (jeans) går alltid sönder på insidan av låren. Jeansen kan vara hur fina som helst, men trasiga just där på nolltid!
    Jag är så trött på det! Jag har ofta lagat dessa hål med hjälp av en bit av jeanstyg. Men snyggt blir det ju inte.
    Hur ska man bli av med detta problem? Fettsugning av lår?
    Tycker att Jeans borde göras starkare i grenen och på insidan av låren.
    / Ina

Kommentera

