Heliga lördagmorgon

Egentligen skulle detta upp för flera timmar sen, när det var morgon.. Men wordpress strulade..

Det finns vissa tidpunkter som är extra omtyckta, extra härliga. Lördagmorgon, i synnerhet såna här morgonar, då jag lyckas komma upp vid åtta av mig själv är ynnestens innersta ynnest. Helt enkelt underbart avslappnat, enligt tradition läser jag lokaltidningen och äter frukost medan P4 går i bakgrunden och smånynnar för mig själv. Självklart blir tidningen i princip aldrig läst eftersom katterna har förmågan att täcka hela sidan genom att breda ut sig och kräva klappande och kliande.

Vid tio börjar melodikrysset, vilket är löjligt roligt även om man skulle behöva vara tre generationer för att lösa det… Jag gillar att vinna och fuskar därför genom google.

Försökte fånga morgonljuset med mobilen.. Ja.. Hm..

Karlns hembakta bröd.. Jag har blivit bortskämd..

Physalis som blivit över sen nyår, allvarligt talat hade de inte hunnit mogna förrän nu..

 

Kommentera

