Den snorkiga expediten – Som inte finns

Jättekonstig dröm inatt – Var ute och shoppade och en smal gammal tantexpedit kommenterade mina klädval på väg in i hytten ”De där är väl för små för dig” i lite sådär -klapp på huvudet, jag försöker bara få dig att inse sanningen – ton. Och jag svarar ”Det ska väl du skita i tantjävel, gå och oja dig över dina rynkor eller något”.  Och jag vet att tanten inte existerar och att drömmen förmodligen kan skyllas på både Stefan Hannas idiotiska förslag om tjockisskatt och ett inlägg på forumet kurvigheter där en tjej berättar om just en snorkig klädexpedit.

Men jag kan inte låta bli att må liiite bättre, för så skulle jag förmodligen aldrig säga i verkliga livet, tydligen är jag helt hämningslös i drömvärlden. Något att ta med sig till det vakna livet!

Jag har i och för sig varit ganska förskonad från kommentarer om min vikt men min kära kära farmor har gjort en del övertramp genom åren (hon kommenterar för övrigt ALLAS utseende utan någon som helst eftertanke). I alla fall tog det slut för några år sedan, då jag meddelade att jag inte kommer dyka upp på jul och annat om kommenterandet fortsätter och att hon får acceptera mig för den jag är.. Och vad svarar hon ”Men gumman, du som är så söt ska väl inte bry dig om såna kommentarer”.. Söt… SÖT?! Hallå???!! Kunde hon inte gett mig den kommentaren genom åren istället???!

Sedan den dagen har hon inte sagt ett ord om min vikt. Hon har blivit supersnällaste tanten som jag älskar att umgås med.. Så man kanske borde sagt vad man tyckte lite tidigare?

Kommentera

