Löften till sig själv

Personligen tycker jag inte om nyårslöften.. Inte för att det inte finns saker jag vill göra eller ändra på.. Men att gå ut och säga ”I år! Minsann, så kommer jag att.. bla bla bla”  Tänk om jag misslyckas? Let’s face it.. Det har hänt förut. Så numera tänker jag de där löftena tyst för mig själv.

I år ska jag börja använda gymkortet (som jag ändå betalar för)och ta tag i studierna ordentligt. Usch, jag blir nervig bara av att skriva ner det… Kanske inte gymmet, för det är ganska skönt (när man är klar) men jag har fortfarande lite gymskräck (tänk om någon stirrar på mig)… Men studierna… Dear god.. Jag har mer rester än en farmor efter en julmiddag… Man kan säga att jag blev gravt chockad när jag kom till universitetet… INTE RIKTIGT som gymnasiet, där jag valsade igenom nemas problemas á la mvg i alla ämnen (utom gymnastik givetvis, där fick vi efter övertalning godkänt).

Hur gör man, hur lägger man upp en studieplan och följer den.. Hur undviker man att skjuta upp alltsamman? Glöm personlig tränare, vart hittar jag en personlig piska som säger till mig när jag inte gör det jag borde?

 

Och varför har jag hittills inte lyckats hitta den där piskan i mig själv?

 

 

Kommentera

