HM-accessoarer- plussize?

Ja, det verkas faktiskt som att poletten trillat ner åtminstone en liten bit hos klädjätten HM. Efter en besviken genomgång av nya vårkatalogen, där plussizedelen knappt kunde ses under lupp hittade jag på HM:s hemsida detta skärp som enbart finns i storlek XL och 2XL.

Det finns med som accessoar på BiB, men allvarligt talat brukar jag inte kolla skärp på HM, då de ja.. Inte passar mig.. Jag hade helt enkelt antagit att det var ett skärp från vanliga linjen och missat det.. Men just idag hade jag tråkigt och gick igenom accessoarerna! XL är 122cm långt och 2XL är 134cm och det kostar 129kr. Även om jag redan har en hel del skärp åkte detta ner i kundkorgen.

Okej HM, sluta inte nu, utöka BiB med snygga klänningar också! Tro det eller ej så vill vi inte ha andra kläder än smala tjejer. Vi vill bara ha dem i vår storlek.

It’s not brainscience.

Kommentera

