Klappjakt – Ja vafan ska man köpa?!

Jag kan inget annat än instämma i UnderbaraClaras ord om den hetsiga julklappsjakten.  Att köpa julklappar till folk som inte vill ha någonting är frustrerande och inte givande på något plan alls. Min egen far är en ickeönskare, en som på sin höjd vill ha vin och cigaretter… Men eftersom jag känner att jag inte vill pådriva hans missbruk så blir det minsann varken alkohol eller cigaretter.. Sötsaker går bort eftersom han är diabetiker.. I år får han dvdfilmer (som han kanske inte kommer orka se) och kaffe (som han önskade sig efter lång pådrivning från mig om önskningar). Egentligen borde jag ju säga – Inga julklappar, vi skiter i det för du vill inte ha. Men det är svårt. Mamma är nämligen lättast i världen att köpa saker till… Bara att köpa det jag vill ha själv och packa in😉

Vilket för övrigt gör det mycket svårt att gå på loppis med kvinnan, vi går på precis samma grejer och den som hinner först får det. Därför måste man scanna borden fort! Förra gången lyckades hon hitta ett helt underbart quiltat dubbelsängstäcke för 80kr?! före mig..  Då tyckte jag lite synd om mig själv. Men okej då, hon har gjort det längre än mig och jag har en bit kvar till hennes amazing loppis-skillz^^

 

Men tillbaka till julklapparna! Jag kommer nog alltid att älska att köpa julklappar till mina älsklingar, men tänk om man kunde få slippa köpa klapp till folk som ändå inte vill ha något…

 

 

 

Kommentera

